Mirjam H Olsen ILP
Photo: Sunniva C.D. Werkland
Mirjam H Olsen ILP
Lærerut. og pedagogikk campus Alta mirjam.h.olsen@uit.no +4778450465 +4791824512 Alta ILP 5.026

Olsen, Mirjam Harkestad



  • Mirjam Harkestad Olsen :
    A practical-theoretical perspective on the inclusive school in Norway
    Routledge 2021 ARKIV
  • Astrid Unhjem, Mirjam Harkestad Olsen :
    Tidlig innsats og begynneropplæring
    Cappelen Damm Akademisk 2021
  • Astrid Unhjem, Rolf Bjarne Fasting, Mirjam Harkestad Olsen :
    Tidlig innsats - et pedagogisk spenningsfelt
    Cappelen Damm Akademisk 2021
  • Yvonne Jakobsen, Torunn Berg Johansen, Mirjam Harkestad Olsen :
    Erfaringer fra elever med synsnedsettelser med tilrettelegging i videregående opplæring
    2021
  • Fredrik Danielsen, Mirjam Harkestad Olsen :
    Samarbeidende læringsledelse i integrert spesialundervisning
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Læringsledelse gjennom strukturering av tid
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Rebekka Hagen Nykmark, Mirjam Harkestad Olsen :
    Kunnskapsutvikling og endring av praksis gjennom gode og konstruktive dialoger og refleksjoner i lærende nettverk
    Psykologi i kommunen (PIK) 2020
  • Jorun Buli-Holmberg, Mirjam Harkestad Olsen :
    Læringsledelse
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Tilpasset opplæring når elever har stort læringspotensial
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Læringspotensial
    Cappelen Damm Akademisk 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen, Trond Lekang :
    Teknologi og læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2019 ARKIV
  • Trond Lekang, Mirjam Harkestad Olsen :
    Teknologi for å fremme et positivt læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2019 ARKIV
  • Anita Movik Simensen, Mirjam Harkestad Olsen :
    Tasks that enhance creative reasoning: supporting gifted pupils in inclusive education systems
    WTM Verlag 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Utdanningspolitiske føringer for et psykososialt miljø
    Cappelen Damm Akademisk 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    «Vi får til det vi vil» - en studie av en individsystemisk prosessveiledning
    Psykologi i kommunen (PIK) 2018
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Digital Tools for Structure in a Mainstream Class
    Education In The North 2018 ARKIV / DOI
  • Mirjam Harkestad Olsen, Hermina Gunntorsdottir :
    Masters Students’ Perceptions of Distance and Transport Options
    Education In The North 2018 ARKIV
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Relasjoner i pedagogikken.
    Universitetsforlaget 2016
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Skolens menneskelige avfall - klassifisering som basis for relasjoner.
    Universitetsforlaget 2016
  • Alf Rune Planting Mathisen, Mirjam Harkestad Olsen :
    Relasjoner i en tosidig klassifisering.
    Universitetsforlaget 2016
  • Mirjam Harkestad Olsen, Rolf Bjarne Fasting :
    Tidlig innsats
    Cappelen Damm Akademisk 2021
  • Mirjam Harkestad Olsen, Peder Haug :
    Tilpasset opplæring
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Mirjam Harkestad Olsen, Jorun Buli-Holmberg :
    Læringsledelse
    Cappelen Damm Akademisk 2020
  • Mirjam Harkestad Olsen, Jorun Buli-Holmberg :
    Psykososialt læringsmiljø
    Cappelen Damm Akademisk 2019
  • Trond Lekang, Mirjam Harkestad Olsen :
    Teknologi og læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen, Kjell Skogen :
    Læringspotensial
    Cappelen Damm Akademisk 2019 OMTALE
  • Mirjam Harkestad Olsen, Rigmor Mikkelsen :
    Relasjonsledelse
    Cappelen Damm Akademisk 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Faglig inkludert? Fortellinger fra elever med ulik måloppnåelse.
    Cappelen Damm Akademisk 2016
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Relasjoner i pedagogikken. I lys av Baumans teorier.
    Universitetsforlaget 2016
  • Mirjam Harkestad Olsen, Anita Movik Simensen, Fredrik Danielsen :
    Læringspotensial - lavt eller høyt, stort eller lite?
    2020
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Inclusion from a historical and practical perspective.
    2020 DOI
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Inkludering i et historisk og praktisk perspektiv
    2020 DOI
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Bedre læringsmiljø med kognitive hjelpemidler
    StatpedMagasinet 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen, Anita Movik Simensen :
    Tasks that enhance creative reasoning
    2019
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Workshop om tilpasset opplæring
    2019
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Digital struktur i ordinære klasserom
    2019
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Digital structure in a mainstream class
    2018
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Digital structure in a mainstream classroom
    2018
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    ROM realfagstalenter og motivasjon
    2018
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    ROM realfagstalenter og motivasjon
    2018
  • Mirjam Harkestad Olsen, Trine Bukten :
    Individsystemisk prosessveiledning
    2018
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Tilpasset opplæring og integrert spesialundervisning
    2018
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Profesjons- og forskningsetikk
    2018
  • Mirjam Harkestad Olsen, Anita Movik Simensen :
    ROM – Realfagstalenter og motivasjon
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2018
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    The human waste of a school system
    2017
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Relasjoner i pedagogikken
    2017
  • Mirjam Harkestad Olsen, Hermína Gunnþórsdóttir :
    Master stuedies in Arctic areas
    2017
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    Elever med stort læringspotensial – tilpasset opplæring
    Pedlex Norsk Skoleinformasjon 2017
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    NoU-rapporten «Mer å hente» og betydningen for Statped
    2016
  • Mirjam Harkestad Olsen :
    The Human Waste of the School System
    2016

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →