Bilde av Figenschou, Gøril
Photo: Sunniva C.D. Werkland
Bilde av Figenschou, Gøril
Department of Education gof022@post.uit.no +4778450117 Alta

Gøril Figenschou


Associate Professor in pedagogy


  • Gøril Figenschou :
    "Hvordan i alle dager skal jeg våge å jobbe med samiske temaer i utdaningen"
    Universitetsforlaget 2023
  • Gøril Figenschou, Helge Christian Pedersen, Silje Solheim Karlsen :
    Ávdnet - samiske tema i skole og utdanning - et postkolonialt prosjekt
    Universitetsforlaget 2023
  • Gøril Figenschou :
    Styringsteknikker i samlingsstund
    Universitetsforlaget 2020
  • Gøril Figenschou :
    Kommunikasjon og samarbeid med praksisfeltet i desentraliserte lærerutdanninger - en utopi eller en reell utfordring?
    Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet 2007
  • Gøril Figenschou, Silje Solheim Karlsen, Helge Christian Pedersen :
    Ávdnet. Samiske tema i skole og utdanning
    Universitetsforlaget 2023
  • Gøril Figenschou :
    "Full kontroll i barnehagen?" - en studie av styring og styringsmentalitet.
    2017
  • Gøril Figenschou :
    Governing the bodies in Kindergarten through micro techniques of power
    2014
  • Merete Arnesen, Gøril Figenschou :
    Slakter omdiskutert TV 2-innslag
    05. March 2013
  • Gøril Figenschou :
    Danning - fra formålsparagraf til praksis i barnehagen
    2011
  • Gøril Figenschou :
    Power and power practices in kindergartens Power and knowledge
    2010 OMTALE
  • Mai Brit Helgesen, Gøril Figenschou, Stig Misund, Geir Zakariassen :
    Evaluering av førskolelærerutdanning
    2009
  • Gøril Figenschou :
    How dialogue in kindergarten makes a difference
    2009
  • Gøril Figenschou :
    Children as informants in research : ethical challenges
    2009
  • Gøril Figenschou :
    "Jeg fødte et barn, men ble ikke en mor" : et "backstage" bilde av en kvinnes opplevelse av perioden da hun psykisk fødtes som mor
    UiT Norges arktiske universitet 2003

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →