
Moen, Kjersti Mordal
Kjersti Mordal Moen,
Arne N. Nikolaisen Jordet
:
Innledning
Cappelen Damm Akademisk 2023
Kjersti Mordal Moen,
Erik Aasland,
Knut Løndal
:
Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving - En kunnskapsgjennomgang
Cappelen Damm Akademisk 2023
Knut Westlie,
Kjersti Mordal Moen
:
Verdibasert praksis i kroppsøving - Anerkjennelsens relasjonelle didaktikk
Cappelen Damm Akademisk 2023
Lars Bjørke,
Øyvind Førland Standal,
Kjersti Mordal Moen
:
‘What we have done now is more student-centred’: an investigation of physical education teachers’ reflections over a one-year participatory action research project
Göran Gerdin,
Rod Philpot,
Wayne Smith,
Katarina Schenker,
Kjersti Mordal Moen,
Lena Larsson
et al.:
Teaching for student and societal wellbeing in HPE: nine pedagogies for social justice
Kjersti Mordal Moen,
Knut Westlie
:
Kroppsøvingsgarderoben: et mulighetsrom for kroppslig læring
Universitetsforlaget 2021
Eivind Åsrum Skille,
Kjersti Mordal Moen
:
Kroppsøving og idrett i Norge – overlappende men distinktive felt
Knut Løndal,
Jorunn Spord Borgen,
Kjersti Mordal Moen,
Bjørg Oddrun Hallås,
Egil Galaaen Gjølme
:
Forskning for fremtiden? En oversiktsstudie av empirisk forskning på det norske skolefaget kroppsøving i perioden 2010-2019
Rod Philpot,
Göran Gerdin,
Wayne Smith,
Susanne Linnér,
Katarina Schenker,
Knut Westlie
et al.:
Taking action for social justice in HPE classrooms through explicit critical pedagogies.
Irina Burchard Erdvik,
Kjersti Mordal Moen,
Reidar Säfvenbom
:
A relational perspective on students' experiences of participation in an ‘Interest-based physical education’ programme
Rod Philpot,
Wayne Smith,
Gøran Gerdin,
Lena Larsson,
Knut Westlie,
Katarina Schenker
et al.:
Exploring social justice pedagogies in health and physical education through Critical Incident Technique methodology
European Physical Education Review 2021 DOI
Göran Gerdin,
Lena Larsson,
Katarina Schenker,
Susanne Linnér,
Kjersti Mordal Moen,
Knut Westlie
et al.:
Social Justice Pedagogies in School Health and Physical Education – Building Relationships, Teaching for Social Cohesion and Addressing Social Inequities
Jorunn Spord Borgen,
Kjersti Mordal Moen,
Bjørg Oddrun Hallås,
Knut Løndal,
Egil Galaaen Gjølme
:
Physical Education and Sport Studies in Norway
Meyer & Meyer Sport 2020
Jorunn Spord Borgen,
Knut Løndal,
Kjersti Mordal Moen,
Erik Aasland,
Idar Lyngstad
:
Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå - muligheter og utfordringer
Susanne Linnér,
Lena Larsson,
Göran Gerdin,
Rod Philpot,
Katarina Schenker,
Knut Westlie
et al.:
The enactment of social justice in HPE practice: How context(s) comes to matter.
Lars Bjørke,
Øyvind Førland Standal,
Kjersti Mordal Moen
:
‘While we may lead a horse to water we cannot
make him drink’: three physical education
teachers’ professional growth through and beyond
a prolonged participatory action research project
Wayne Smith,
Rod Allan Philpot,
Göran Gerdin,
Katarina Schenker,
Susanne Linnér,
Lena Larsson
et al.:
School HPE: its mandate, responsibility and role in educating for social cohesion.
Jorunn Spord Borgen,
Bjørg Oddrun Hallås,
Knut Løndal,
Kjersti Mordal Moen,
Egil Galaaen Gjølme
:
Problems created by the (un)clear boundaries between physical education and physical activity health initiatives in schools
Sport, Education and Society 12. February 2020 DOI
Øyvind Førland Standal,
Kjersti Mordal Moen,
Knut Westlie
:
«Ei mil vid og ein tomme djup»? – ei undersøking av innhald og undervisning i kroppsøving på ungdomstrinnet i Noreg
Lars Bjørke,
Kjersti Mordal Moen
:
Cooperative learning in physical education: a study of students? learning journey over 24 lessons
Knut Westlie,
Kjersti Mordal Moen
:
Kroppsøvingslæreren som en inkluderende pedagog i skjæringspunktet mellom individ og samfunn
Göran Gerdin,
Rod Allan Philpot,
Lena Larsson,
Katarina Schenker,
Susanne Linnér,
Kjersti Mordal Moen
et al.:
Researching social justice and health (in)equality across different school Health and Physical Education contexts in Sweden, Norway and New Zealand
Kjersti Mordal Moen,
Arne N. Nikolaisen Jordet
:
Et anerkjennende kroppsøvingsfag
Cappelen Damm Akademisk 2023
Göran Gerdin,
Wayne Smith,
Rod Philpot,
Katarina Schenker,
Kjersti Mordal Moen,
Susanne Linnér
et al.:
Social Justice Pedagogies in Health and Physical Education
Routledge 2021
Knut Løndal,
Jorunn Spord Borgen,
Kjersti Mordal Moen,
Bjørg Oddrun Hallås,
Egil Galaaen Gjølme
:
Forskning for fremtiden?
2023
Kjersti Mordal Moen,
Lars Bjørke
:
Det viktige kroppsøvingsfaget
VG : Verdens gang 24. March 2023
Kjersti Mordal Moen,
Fallmyr Synnøve S.
:
Ingen i klassen dusjer etter gymtimen: – Vi vil ha egne båser
05. September 2022
Kjersti Mordal Moen
:
Rethinking effective CPD in PE: The perceptions of teachers’ and school owners’
2022
Jorunn Spord Borgen,
Bjørg Oddrun Hallås,
Kjersti Mordal Moen,
Knut Løndal,
Gunn Helene Engelsrud,
Egil Galaaen Gjølme
:
Kroppsøving i skolen
2022
Kjersti Mordal Moen,
Lars Bjørke,
Knut Westlie
:
Nakenhet i gymgarderoben? Ja, takk!
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 30. January 2022
Kjersti Mordal Moen,
Steinnes Eide
:
Forsker vil ha nakenhet på læreplanen
01. March 2022
Ida Storberget,
Kjersti Mordal Moen,
Knut Westlie,
Marte Amundsen
:
Å bli kroppsøvingslærer: Studentenes utdanningsreise
2022
Kjersti Mordal Moen,
Erik Aasland,
Knut Løndal
:
Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving – en målrettet kunnskapsoversikt over empirisk forskning i perioden 1990-2020.
2022
Kjersti Mordal Moen
:
En skolebasert nettverksmodell for fagutvikling i kroppsøving
2022
Kjersti Mordal Moen
:
Teoretisk og praktisk innføring i tematisk analyse.
2021
Birgitte Nordahl Husebye,
Steffen Tangen,
Kjersti Mordal Moen
:
Utviklingsprosesser i kroppsøvingsfaget – implementering og gjennomføring av interessebasert kroppsøving
2021
Jorunn Spord Borgen,
Knut Løndal,
Kjersti Mordal Moen,
Bjørg Oddrun Hallås,
Gunn Helene Engelsrud,
Egil Galaaen Gjølme
:
The formation and central aspects of teaching and learning in Physical Education in a time of reforms.
2021
Espen Roness,
Kjersti Mordal Moen
:
Bekymret for kroppsøving: – De som har behov for det vil velge det bort
13. April 2021
Kjersti Mordal Moen,
Marte Amundsen
:
Podcast Ulike perspektiver på kropp og kroppslig læring
01. January 2021
Kjersti Mordal Moen
:
Key-note: Ulike perspektiver på kropp og kroppslig læring
2020
Lars Bjørke,
Marte Amundsen,
Kjersti Mordal Moen,
Trude Nordli Teksum,
Knut Westlie
:
«Gym» eller kroppsøving – innholdet er viktigere enn begrepet
Utdanningsnytt.no 19. November 2020 FULLTEKST
Göran Gerdin,
Wayne Smith,
Rod Philpot,
Lena Larsson,
Susanne Linner,
Katarina Schenker
et al.:
Nine pedagogical pillars of social justice in HPE practice.
2020
Emma Tollersrud,
Kjersti Mordal Moen
:
Sjenanse og bluferdighet
19. September 2020
Erik Aasland,
Kjersti Mordal Moen
:
Derfor er eksamen i kroppsøving en dårlig idé
Forskning.no 2020 DATA
Kjersti Mordal Moen,
Marte Amundsen,
Lars Bjørke
:
Elever må også forstå helse som en ressurs vi mennesker har
Forskning.no 2020
Lars Bjørke,
Kjersti Mordal Moen
:
Det finnes mange muligheter for å drive fjernundervisning i kroppsøving
Forskning.no 2020
Erik Aasland,
Kjersti Mordal Moen,
Gunnar Mathisen
:
Et fornyet kroppsøvingsfag - noen fagdidaktiske betraktninger
Bedre Skole 2020
Kjersti Mordal Moen,
Ida Yasin Andersen,
Ingvild Aleksandra Eide
:
Mobbeombod vil ha vaksne i garderobane
12. February 2019
Kjersti Mordal Moen,
Ellen Berg Svendby
:
Knefall for kroppshysteriet eller lære toleranse for mangfold.
Utdanningsnytt.no 2019
Kjersti Mordal Moen,
Knut Westlie
:
Ny kunnskap – verdt å vite? Kroppsøving i Horizon-2020: Education for Equitable Health Outcomes – the School Promise of School Health and Physical Education (EDUHEALTH).
2019
The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →