[LØST] Feil med Outlook - Lar seg ikke åpne - 10.02.17


Oppdatering 13:50

Problemet henger sammen med en oppdatering for Office 2016 i Windows 10. Vi har nå stoppet denne oppdateringen.

Hvis du fortsatt har denne feilen

For dem som har fått feilen, så må ITA inn å fikse problemet på datamaskinen. De av dere som har rapportert inn problemet vil få ordnet dette. Hvis det er noen andre som har feilen, men ikke rapportert det inn, så må dere sende e-post til orakel@uit.no (Husk å ta med" host Name")


Oppdatering: 11:32

Problemet er identifisert, og det henger sammen med den engelske språkpakken for Windows 10. Problemet er ikke løst men følgende vil fjerne problemet for den enkelte bruker

  1. Skift språk Fra engelsk til norsk for Office
    Søk etter: Office 2016 Language Preferences
    Velg "Norwegian" i rubrikken "Choose Display and Help Languages" ok trykk OK

Hvis du ikke ønsker å skifte språkpakken for Office til Norsk må du benytte https://mail.uit.no til problemet er løst


Vi ser at det er flere som har rapportert inn at Outlook ikke lar seg åpne på datamaskina.  Outlook gir beskjed om at en feil har forårsaket at den ikke kan åpnes.

Hvem er berørt av dette?

Feilen kan ramme alle som bruker Outlook på universitetets datamaskiner som kjører Windows 10 og har Engelsk språkpakke

Workaround

For dem som ikke får åpnet Outlook: Benytt Webmail (https://mail.uit.no) inntil problemet er løst

Når blir problemet løst?

ITA har ennå ikke oversikten over hva det er som forårsaker problemet, men vi jobber med feilsøking. Denne driftsmeldingen vil bli oppdatert.


Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:

Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT Norges arktiske universitet
Hjemmeside: http://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544

Målgruppe: Employees
Opprettet: 10.02.17 09:33
Sist oppdatert: 10.02.17 13:57