spring 2020:    MDA-1012 Sosiale medier og kommunikasjon - 10 stp

Type of course

Obligatorisk for Bachelor i medieproduksjon.

Course overlap

Du vil få en reduksjon i antall studiepoeng (som oppgitt under), dersom du avlegger eksamen i dette emnet og har bestått følgende emne(r) fra før av:

MDA-1002 Sosiale medier og kommunikasjon 10 stp

Course content

En innføring i sosiale medier med vekt på skape forståelse for og kunnskap om bruk av sosiale- og nettverksmedier til ulike kommunikasjonsformål.

Objective of the course

KUNNSKAP

Studenten har:

  • Grunnleggende kunnskap om hvordan sosiale medier fungerer og påvirker oss: Hvorfor bruker vi dem? Hvordan (re)presenterer vi oss i sosiale medier? Hva skjer med privatliv i sosiale medier? Hvordan sprer informasjon seg i sosiale medier?
  • Grunnleggende kunnskap om sosiale medier betydning og rolle i markedsføring

FERDIGHETER

Studenten kan:

  • Gjøre rede for datasamfunnet og sosiale mediers rolle i samfunnsutviklingen.
  • Bruke ulike sosiale mediekanaler til ulike strategiske kommunikasjonsformål.

GENERELL KOMPETANSE

Studenten kan:

Forstå og legge til rette for bruk av ulike medier til ulike kommunikasjonsformål.


Language of instruction and examination

Norsk

Teaching methods

Undervisningen består av forelesninger, samt gruppemøter gjennomført som problembasert læring. Det forutsettes høy grad av studentaktivitet og selvstendighet i studiet. Studentene diskuterer og besvarer ulike former for arbeidskrav gjennom hele studiet.

Assessment

Arbeidskrav:

Generelt oppmøtekrav på 75 % for å kunne framstille seg til eksamen. Enkelte workshops vil ha 100 % oppmøtekrav.

Ulike muntlige, skriftlige og praktiske arbeidskrav gjennom hele undervisningsperioden.

Arbeidskrav vurderes som Godkjent/Ikke godkjent.

Eksamen: 

5 dager hjemmeeksamen.

Det gis bokstavkarakterer fra A-F, der F er ikke-bestått.

Det gis kontinuasjonsadgang for studenter som ikke har bestått siste ordinære arrangerte eksamen i dette emnet