spring 2020: MDA-1012 Sosiale medier og kommunikasjon - 10 stp
Objective of the course
KUNNSKAP
Studenten har:
- Grunnleggende kunnskap om hvordan sosiale medier fungerer og påvirker oss: Hvorfor bruker vi dem? Hvordan (re)presenterer vi oss i sosiale medier? Hva skjer med privatliv i sosiale medier? Hvordan sprer informasjon seg i sosiale medier?
- Grunnleggende kunnskap om sosiale medier betydning og rolle i markedsføring
FERDIGHETER
Studenten kan:
- Gjøre rede for datasamfunnet og sosiale mediers rolle i samfunnsutviklingen.
- Bruke ulike sosiale mediekanaler til ulike strategiske kommunikasjonsformål.
GENERELL KOMPETANSE
Studenten kan:
Forstå og legge til rette for bruk av ulike medier til ulike kommunikasjonsformål.
Assessment
Arbeidskrav:
Generelt oppmøtekrav på 75 % for å kunne framstille seg til eksamen. Enkelte workshops vil ha 100 % oppmøtekrav.
Ulike muntlige, skriftlige og praktiske arbeidskrav gjennom hele undervisningsperioden.
Arbeidskrav vurderes som Godkjent/Ikke godkjent.
Eksamen:
5 dager hjemmeeksamen.
Det gis bokstavkarakterer fra A-F, der F er ikke-bestått.
Det gis kontinuasjonsadgang for studenter som ikke har bestått siste ordinære arrangerte eksamen i dette emnet