Fiskerifaglig forum: Annual meeting 2017

1. og 2. november 2017 arrangerer Fiskerifaglig bistandsforum sin årlige konferanse, denne gangen på Kystens Hus i Tromsø. Årets tema er: "Småskala fiskeri; Grunnlaget for kunnskapsbasert og bærekraftig forvaltning».

Årets fiskerifaglige forum handler om småskala fiskeri og bærekraftig forvaltning. Foto: Andreas Ingebrigtsen, Norges Sjømatråd

Sett i lys av at vi nå har et program «Fisk for utvikling» på bistandsbudsjettet – og at FAO gjennomfører en prosess rundt Voluntary Guidelines for small scale fisheries – så er det duket for et spennnede seminar.

En regner med at rundt 50 mill mennesker i verden er avhengige av inntekter og mat fra småskalafisket, i mange områder er dette eneste eller viktigste proteinkilde. Bærekraftig fiske og en større norsk innsats vil være tema som kommer opp under konferansen.

UiT Norges arktiske universitet deltar sammen med Havforskningsinstituttet, NORAD, Universitetet i Bergen, FAO, NIVA, m.fl.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til konferansen.

Mer info: Program 2017

Starts: 01.11.17 at 12.00