Statsministeren på UiT i Alta førstkommende fredag

Statsminister Erna Solberg vil i samarbeid med UiT Norges arktiske universitet holde toppmøte om næringsliv og kompetanse i nord i Alta førstkommende fredag i Alta kultursal.

Møtet er lukket og er kun åpent for inviterte gjester, deriblant noen av våre studenter.

Toppmøtet er en del av arbeidet med regjeringas nordområdestrategi og kommende nordområdemelding.

Målet med møtet er å få innspill til hvordan man kan sikre nok folk med riktig kompetanse til næringslivet i nord i årene framover.

Kunnskapsminister Jan Tore Sanner vil også være tilstede.

Rektor Anne Husebekk, viserektor Sveinung Eikeland og direktør Jørgen Fossland representerer UiT under møtet.

Møtet begynner kl. 12.00 og varer til kl. 14.00.

Avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt koordinerer møtet. Avdeling for bygg og eiendom bistår arrangementet.

Intern kontaktperson er:

Inger Elin Utsi

Avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt

Telefon: 784 50 355

Mobil: 907 90 626