Regional finale i Forsker Grand Prix / Researcher Grand Prix Regional Finals (Tromsø)

I den regionale finalen skal ni dyktige doktorgradsstudenter ved UiT konkurrere om å bli best på forskningsformidling!

Konfetti, greenroom, innslag og publikumsstemmer – alt ligger til rette for en storslått kveld når Forsker Grand Prix 2018 går av stabelen. I kveld skal vi kåre de to beste kandidatene fra region Nord, som videre skal representere Nord-Norge i den nasjonale finalen 29. september.

Aktørene er nøye valgt ut, og de får bare fire minutter på seg til å vinne juryens og publikums gunst med sin forskning.

Her er UiTs deltakere:

Publikum stemmer etter hver kandidat som har vært på scenen. Deretter kommer fagdommerne med sine poeng og kommentarer. Fordelingen er 50/50, så din stemme teller!

Årets dommerpanel består av:

Fra akademia: Kenneth Ruud, prorektor for forskning og utdanning UiT

Fra media: Helge Nitteberg, sjefsredaktør i avisa Nordlys

Fra teater/scenekunst: Maria Utsi, direktør for Festspillene i Nord-Norge

Kveldens konferansier er Christer Johnsgaard, og vi gleder oss til å ønske dere velkommen til en lærerik og spennende aften i godt selskap!

Arrangementet krever at du melder deg på (grønn knapp oppe til høyre), og det vil være navneliste i døra.

Showet begynner 19.00, og dørene åpnes 18.00. Da dette er en tv-produksjon er det viktig at alle kommer i god tid.

Arrangementet streames og kan følges her: https://mediasite.uit.no/Mediasite/Catalog/catalogs/forsker-grand-prix-2018

When: 27.09.18 at 19.00–21.00
Where: Studenthuset Driv