Meld deg på kurset Research Proposal Writing i Tromsø 25. og 26. februar 2019

Er du en erfaren forsker eller postdoktor, og har planer om å søke eksterne finansieringskilder?
Da har du nå en unik mulighet til å få drahjelp til å utarbeide en god forskningsprotokoll og søknad.

NB: Påmelding til kurset gjøres her!  Program finner du i høyremargen på denne siden.

Frist for innsending av protokollskissen (Concept Note): Fredag 8. februar 2019.
Kurset innebærer en del forarbeid. Blant annet må deltakerne forberede en 2 siders protokollskisse (Concept Note). Detaljerte instruksjoner med krav til forberedelse til kurset vil bli sendt ut til deltakerne ved på melding. Kursavgift på kr 1500,- må betales før deltakelse på kurset.

Hvem passer kurset for

Søknadsskrivekurset passer for erfarne forskere og postdoktorer i helseforetak i Helse Nord og ved UiT. Kurset er tilpasset forskere som skal utarbeide en stor søknad for eksempel til KLINBEFOSRK, Kreftforeningen, ExtraStiftelsen, Forskningsrådet, EU m. flere.

Praktisk gjennomføring og kursholdere
Kurset er lagt opp som en workshop. Deltakerne vil jobbe konkret med sin søknadsskisse sammen med svært erfarne forskere og kursholdere: Dr. Peter Dukes, Director of Programmes, The Africa Research Excellence Fund, og tidligere senior forskningsadministrator med UK Medical Research Council.
Professor Sameline Grimsgaard, Institutt for samfunnsmedisin, UiT/KFA.

Kontakt
Klinisk forskningsavdeling (KFA) ved UNN arrangerer kurset i samarbeid med Det helsevitenskapelige fakultet ved UiT. Spørsmål kan rettes til Elin Evensen på E-post: klinisk.forskningsavdeling@unn.no, eller til Sameline Grimsgaard på E-post: sameline.grimsgaard@uit.no

Dr. Dukes sier følgende om kurset:

Essential Skills for Research Proposal Writing: As researchers, we are like architects and artists: we compete for grants to survive: and it’s not easy! The Department of Clinical Research offers you the chance to strengthen your proposal-writing skills. Through writing your own research concept note, and peer-reviewing proposals, you will consider how to structure a compelling application that meets the needs of funders and reviewers.”

Starts: 25.02.19 at 09.30
Ends: 26.02.19 at 15.30