Kunnskapslunsj: Et Arktis i forandring

Velkommen til kunnskapslunsj med forskere fra Umeå universitet og UiT! Kom og bli oppdatert på spennende og aktuell forskning som angår deg som bor i Arktis.

Populærvitenskapelig kunnskapslunsj der seks forskere fra UiT Norges arktiske universitet og Umeå universitet holder fem minutter lange presentasjoner om sin arktiske forskning. Deretter blir det en kort panelsamtale der dere i publikum kan stille spørsmål. Vi spanderer lunsj som dere kan spise under arrangementet!
Arrangementet foregår på engelsk.

Forskerne som deltar er:

Moderator er Berit Kristoffersen (UiT).

Kunnskapslunsjen er et ledd i en vitenskapsturné mellom de fem medlemsuniversitetene i The Arctic Five, der Umeå universitet besøker UiT i slutten av august.

– Arctic Five-samarbeidet er et strategisk samarbeid innen forskning og utdanning mellom fem av de nordligste universitetene i Norden. Det bygger videre på samarbeid som allerede eksisterer innen en stor bredde av ulike fagdisipliner. For eksempel er Umeå universitet det universitetet utenfor Norges grenser som UiTs forskere publiserer mest sammen med, forteller seksjonsleder for forskning og utdanningskvalitet ved UiT, Pål Vegar Storeheier.

Arrangementet er fulltegnet, men du kan følge presentasjonene via livestream her.

When: 27.08.19 at 12.00–13.00
Where: Kantina i 4. etasje, Hus 6