AVLYST: Nature Conference: A Changing Arctic

A Changing Arctic er en prestisjetung vitenskapskonferanse i Tromsø i samarbeid mellom Framsenteret og Nature Conferences.

Konferansen skal belyse menneskeskapte klimaendringer og hvordan de påvirker økologien på land og i havet, permafrosten og landskapsutviklingen i Arktis. Et annet tema er hva som vil skje i framtidens Arktis innenfor sosiale aspekter og styring.

Anne Husebekk er rektor ved UiT og leder av Framsenteret.
Anne Husebekk er rektor ved UiT og leder av Framsenteret. Foto: Karine Nigar Aarskog

Dette er en viktig konferanse som arrangeres bare én gang i Tromsø, og i samarbeid med Nature Climate Change og Nature Reviews. Det gir den et prestisjestempel og tiltrekker seg ikke bare nasjonal oppmerksomhet, men også internasjonal, sier UiT-rektor og leder av Framsenteret, Anne Husebekk.

Les mer om konferansen og meld deg på her!

En unik mulighet

Forskere som ønsker å bidra i konferansen enten med postere eller foredrag må sende inn et abstrakt innen fristen 30. januar 2020.

– Dette er en unik mulighet til å løfte fram den gode forskningen ved Framsenteret og arbeidet som gjøres der. Derfor oppfordrer jeg forskere ved UiT til å sende inn bidrag, sier Husebekk.

UiT er representert i den vitenskapelige komiteen for konferansen ved biologiprofessor Jørgen Berge. I komiteen sitter også representanter fra Norsk polarinstitutt, Havforskningsinstituttet, Framsenteret, Nature Climate Change og Nature Reviews.

Starts: 02.06.20 at 08.00
Ends: 05.06.20 at 16.00