Nordøstpassasjens / Den nordlige sjørutes historie: Rapport fra et internasjonalt prosjekt & The regulation of the Northern Sea Route, status, trends and international law

ACADEMIA BOREALIS, Nord-Norges Vitenskapsakademi inviterer til foredrag om Den nordlige sjørutes historie og regulering onsdag 25. september kl. 1900 på Norges arktiske universitetsmuseum (Tromsø Museum). Velkommen!

Prof.em. Jens Petter Nielsen

Institutt for arkeologi, historie, religionsvitenskap og teologi, UiT, Norges arktiske universitet

Foredraget vil legge særlig vekt på norsk og svensk deltakelse i utforskningen og tidlig bruk av Den nordlige sjørute.

Postdr. Jan Jakub Solski

Norsk Senter for havrett, Juridisk fakultet, UiT, Norges arktiske universitet

The regulation of the Northern Sea Route, status, trends and international law

The presentation will discuss Russian historical and current practice in the regulation of navigation in Northern Sea Route in light of the relevant international law.

Spørsmål og debatt. Møtet er åpent for alle interesserte

Gratis inngang

Velkommen!

Last ned plakat