Tid med og uten mennesker

Hør én geolog og to arkeologer fra Norges arktiske universitetsmuseum tenke høyt om tidsdybde.

For geologen er mennesket et flunkende nytt tilskudd på jorda. Det vi kaller geologisk tid er svimlende. Arkeologene er opptatt av hvilke menneskelige fenomener som er langvarige eller episodiske. Hvorfor og hvordan endres eller opprettholdes materielle uttrykk over tid.

Anette Högström: TID - fra jordas ståsted

Marianne Skandfer: Tradisjoner gjennom tusenvis av år: om tid i jakt-fangstsamfunn

Stephen Wickler: Hvor gamle er båttypene våre egentlig? Et dypdykk i Tromsø Museums arkeologiske magasin.

Norges arktiske universitetsmuseum og akademi for kunstfag er en enhet ved UiT Norges arktiske universitet.

Enheten rommer Universitetsmuseet, Musikkonservatoriet og Kunstakademiet.

Med GLØTT – en helg med kunst og kunnskap ønsker vi å vise fram noe av forskningen og det kunstneriske utviklingsarbeidet som skjer hos oss.

Flere av Norges fremste kunstnere og forskere på sine felt er ansatt ved enheten. Nå kan du stifte bekjentskap med deres arbeid helt gratis.

Velkommen til tre dager med GLØTT i Tromsø!

When: 29.11.19 at 18.00–18.45
Where: Kunstakademiet, Grønnegata 1 (Mackbygget)
Location / Campus: Tromsø
Target group: Employees, Students, Guests