Markering av FNs internasjonale dag for funksjonshemmede

Hvordan kan kunst skape et mer inkluderende og mangfoldig samfunn? Velkommen til åpen panelsamtale i foajeen på UiT Harstad.

I anledning FNs International Day of People with Disabilities 3. desember, skal kunstkollektivet The Institution stille ut to verk i foajeen på campus Harstad. Verkene handler om mangfold og inkludering, og er laget av Torgeir Riise og medkunstner Wenche Seglsten.

Med utgangspunkt i disse verkene inviterer Arktisk senter for velferds- og funksjonshemmingsforskning til en panelsamtale om kunst og funksjonsnedsettelser. Vi spør hverandre og publikum i salen hvordan kan kunst skape et mer inkluderende og mangfoldig samfunn?

Panelet består av:
Torgeir Riise - kunstner (The Institution/Rampestrek)
Tine Skjold - prosjektleder (NUK - Ny Ung Kunst)
Nanna Edvardsen - stipendiat (UiT)
Torstein Stoltenberg - medforsker (UiT)

Samtalen blir moderert av Professor Rikke Gürgens Gjærum (UiT).

Av smittevernhensyn er publikumsantallet begrenset. Navn og telefonnummer registreres.

• Kl. 12.15 - 12.30: Innslipp og registrering
  • Kl. 12..30 - 12.50: Panelsamtale

Arrangementet i foajeen strømmes digitalt, se lenke HER.

Kl. 13.00 kan man også følge et arrangement ved OsloMet via Zoom:

Universell utforming ved Institutt for Estetiske fag. Presentasjon av prosjekter, arbeid og aktuelle tema.
Ved førsteamanuensis Else M. Lefdal, universitetslektor Kari Saasen Strand og Siv Hofsvang. Sendingen blir ledet av studieleder Liv Klakegg Dahlin.
Se lenke til Zoom: HER

When: 03.12.20 at 12.15–12.50