Samisk søndag – aktiviteter for barn

Museet byr velkommen til aktiviteter for barna på Samisk søndag 31. januar kl. 12–14. Vi har også åpning av utstillinga «Ládjogahpir» med foredrag, film og joik for de voksne samme dag. Åpen kafé. Arrangementet er del av Samisk uke i Tromsø.

På Samisk søndag på museet har vi to aktiviteter for barna:

Dekorér din egen ládjogahpir

Vi åpner en utstilling om hornluer (ládjogahpir på nordsamisk), og barna kan på et ark papir lime på bånd og stoff eller fargelegge hornluen i flotte farger.

Lær å kaste lasso

Museumslærer Maja Oline Sarre, som er Norgesmester i lassokasting, lærer barna hvordan man kaster lasso og fanger inn vår liten flokk av "rein" foran museet.

OBS: Påmelding til aktivitetene i billettskranken på museet.

Vi tar smittevern på alvor og har lagt til rette for at man kan delta på trygg måte.

Se også programmet for åpning av utstillinga «Ládjogahpir» med foredrag, film og joik her. Påmelding påkrevd.

Med forbehold om endringer på grunn av korona-situasjonen

When: 31.01.21 at 12.00–14.00
Where: Norges arktiske universitetsmuseum