Meld deg på her innen 20. september klokka 12. " /> Meld deg på her innen 20. september klokka 12. " />

Kurs i tilrettelegging for studenter med nedsatt hørsel

Digitalt kurs for undervisere, tilretteleggingskonsulenter og andre som har kontakt med studenter med nedsatt hørsel i høgere utdanning.

Kurset tar for seg ulike sider ved det å ha nedsatt hørsel i studiehverdagen, og legger vekt på aktuelle pedagogiske og organisatoriske tilretteleggingstiltak som kan avhjelpe situasjonen.

Meld deg på her innen 20. september klokka 12.

Kursinnhold:

-Pedagogiske utfordringer

-Audiologi og hørselstekniske hjelpemidler

-Konkrete råd om tilrettelegging

Varighet: 90 minutter

Gjennom flere år har Briskeby rehabilitering og utadrettede tjenester fulgt studenter med nedsatt hørsel som har hatt utfordringer med å gjennomføre studiene. I denne presentasjonen får vi høre erfaringer utadrettede tjenester har med studenter i målgruppa, anbefalte tilretteleggingstiltak og en introduksjon til audiologi og hørselstekniske hjelpemidler.

Kursholder: Per Otto R Dahl arbeider i HLF Briskeby rehabilitering og utadrettede tjenester, og har ca. 20 års erfaring fra arbeid med ungdom og unge voksne med nedsatt hørsel.

Briskeby tilbyr også etter avtale individuell veiledning i forhold til den enkelte student. Dersom det er ønskelig med individuell veiledning, ta kontakt med Line Gaare-Hansen (line.gaare@uit.no) som vil formidle kontaktinformasjon.

When: 21.09.21 at 10.15–11.45
Where: Digitalt