Kurs i moderne studieteknikk (Harstad)

Lær de beste teknikkene for mer effektiv læring med kursholder Magnus Ingebrigtsen.

Tilbudet er gratis og kun for førsteårsstudenter. NB: Påmelding kreves!

Oppmøte sted: Stort Auditorium
Dato:
 Onsdag 15. september
Oppmøte tid:
kl. 11:30
Kurset avsluttes:
kl. 14:30
Varighet:
 3 timer med pauser

Lenke til påmeldingsskjema

Moderne studieteknikk består av flere teknikker om hvordan å gjøre læring mer effektivt. Det kan kalles for meta-læring, altså hvordan vi lærer å lære. Teknikkene er godt fundamentert i psykologisk forskning, og tar for seg blant annet hvordan hukommelsen virker, hva som skal til for å skape forståelse av et fag, og hvordan lede sin egen hverdag som elev eller student for å lære best mulig.

Magnus Ingebrigtsen har en mastergrad i psykologi fra Universitetet i Tromsø, og er nå i gang med et spennende doktorgradsarbeid i psykologi ved UiT. Magnus har holdt dette kurset for studenter i Harstad tidligere, og tilbakemeldingene fra deltagerne har utelukkende vært positive.

"Jeg var fulltidsstudent på UiT i to år samtidig som jeg hadde 100% jobb. Gjennom kurset til Magnus lærte jeg teknikker som gjorde at tida jeg brukte på studiene ble mye mer effektiv. Jeg kom meg igjennom pensum, arbeidskrav og alle eksamener. Det tror jeg ikke at jeg hadde klart uten kurset i studieteknikk. Dette MÅ du bare få med deg!" - sitat tidligere student ved UiT.

Smittevern: Det er ikke lengre pålagt med 1 meters avstand i forelesningssalene. Siden kurset er åpent for flere studieretninger, ønsker vi likevel å legge til rette for et trygt arrangement for alle. I påmeldingen må du oppgi studieretning (vernepleie, sykepleie, barnevern, økonomi/administrasjon) I auditoriet vil vi markere rader for hver studieretning slik at disse holdes samlet med en rad mellom hver studieretning. Hold deg hjemme hvis du er syk eller har luftveissymptomer og husk god hånd/hostehygiene.

When: 15.09.21 at 11.30–14.30
Where: Stort auditorium
Location / Campus: Harstad
Target group: Students