Skriftlige evalueringer: en introduksjon til skriftlige studentevalueringer i Evaluation Kit

Delta på høstens første helsefaglige pedagogiske webinar om evaluering!

Innledere

Iris Borch har i sitt PhD prosjekt forsket på studentevalueringspraksis ved UiT og disputerte 27.08.21. Forskningen viser blant annet at dagens skriftlige evalueringspraksis lykkes bedre i kvalitetssikring enn kvalitetsutvikling. Vitenskapelig ansatte uttrykker behov for mer støtte i utvikling og oppfølging av evalueringer. Avhandlingen finnes her. Iris har nylig startet som ny leder ved Senter for helsefaglig pedagogisk utvikling (HelPed).

Erlend Risvand Mo har nylig fullført en mastergrad i organisasjon og ledelse, der han skrev om tjenestedesign i offentlig sektor. Han har tidligere arbeidet som prosjektleder for Karrieredagen ved UiT og har to års erfaring som styreleder i Tromsøstudentenes Idrettslag (TSI). Han er nå ansatt for å lede arbeidet med å implementere det nye evalueringssystemet Evaluation Kit.

Program

Iris gir en grunnleggende innføring om skriftlige evalueringer og studentevalueringspraksis ved UiT.
Erlend presenterer Evaluation Kit, et nytt digitalt verktøy som nå skal tas i bruk ved UiT.

Gjennomføring

På webinaret legges det opp til ca 30 min presentasjon og resten av tiden settes av til diskusjon og spørsmål.
Hvilke problemstillinger og behov vedrørende studentevaluering opplever du?

Webinaret gjennomføres via Zoom. Lenke til Zoom får du tilsendt samme dag som webinaret starter.
Meld deg på og bli med i diskusjonen!

Behov for flere webinarer om evaluering

Senter for helsefaglig pedagogisk utvikling (HelPed) planlegger flere webinarer og aktiviteter om evaluering i løpet av høsten med fokus på utvikling av dagens evalueringspraksis. Meld gjerne inn dine behov og ønsker til Iris eller Rigmor.

Hjertelig velkommen til webinar!

På vegne av arrangementet

Vennlig hilsen HelPed

When: 16.09.21 at 14.15–15.30
Where: Webinar via Zoom (lenke sendes etter påmelding)