From Cape to Kapp – foredrag med Teresie Hommersand

Teresie har syklet fra Cape Town hjem til Norge for å sette fokus på klima. Kom og hør de utrolige historiene fra hennes 4 år lange reise på sykkelsetet!

Foredrag av Teresie Hommersand om hennes inspirerende og utrolige reise fra Cape Town til Nordkapp på sykkel!
Teresie er opptatt av å redusere karbonfotavtrykket sitt og har oppdaga at det å være klimavennlig ikke trenger å være kjedelig eller gå på bekostning av livskvalitet. Tvert imot! Hør henne fortelle om tidenes lavkarbonreise – på hennes siste etappe mot Nordkapp!

Foredraget er planlagt gjennomført utendørs i Labyrinten på campus på UiT i Tromsø.
Arrangementet organiseres av FN-sambandet i samarbeid med UiT Norges arktiske universitet.
Det er maks kapasitet på 200 deltagere.
Med forbehold om endringer i smittevernstiltak. Arrangementet vil ikke bli strømmet.

Teresie beskriver selv:

Frå det sørlegaste punktet på det afrikanske kontinentet til det nordlegaste punktet i Europa. 25 000 kilometer, 24 land og 4 år på sykkelsetet. No har eg nådd Tromsø og har lyst til å dele opplevingane med deg! Etter å ha budd 6 år i Cape Town sykler eg heim istadenfor å fly grunna klimaendringane og eit ynskje om å redusera klimagassutsleppa mine.

Opplevingane er utallige, berikande, inderlege, mangfaldige og dyrebare. Det handlar om folk, klima, landskap, evner og kjærleik. Eg gler meg til å dele dette med deg – på siste etappe mot Nordkapp!

Teresie Hommersand
When: 09.09.21 at 12.00–13.30