Torstein Låg
Photo: Bjørn-Kåre Iversen

Flag icon Flag icon

Torstein Låg

Førstebibliotekar
Psychology and Law Library

Job description:

Subject librarian for psychology and psychiatry.




Publications in CRIStin


  • Løkse, Mariann Cesilie; Låg, Torstein; Solberg, Mariann; Andreassen, Helene N.; Stenersen, Mark. Teaching information literacy in higher education: Effective teaching and active learning. Chandos Publishing 2017 ISBN 9780081009215.
  • Låg, Torstein. Flipped versus traditional classroom information literacy sessions: Student perceptions and cognitions. (data) (fulltekst) (sammendrag) Nordic Journal of Information Literacy in Higher Education, NORIL 2016; Volum 8 (1). ISSN 1890-5900.s 45 - 50.s doi: 10.15845/noril.v8i1.260.

  • Låg, Torstein; Bauger, Lars; Lindberg, Martin Schevik; Friborg, Oddgeir. The Role of Numeracy and Intelligence in Health-Risk Estimation and Medical Data Interpretation. Journal of Behavioral Decision Making 2014; Volum 27 (2). ISSN 0894-3257.s 95 - 108.s doi: 10.1002/bdm.1788.

  • Låg, Torstein; Teigen, Karl Halvor. Helseinformasjon og helsekommunikasjon. Gyldendal Akademisk 2011 ISBN 978-82-05-41572-0.s 51 - 56.

  • Laeng, Bruno; Waterloo, Knut; Johnsen, Stein Harald; Bakke, Søren jacob; Låg, Torstein; Simonsen, Synnøve; Høgsæt, Jørgen. The eyes remember it: Oculography and pupillometry during recollection in three amnesic patients. Journal of cognitive neuroscience 2007; Volum 19 (11). ISSN 0898-929X.s 1888 - 1904.

  • Låg, Torstein; Hveem, Kari; Ruud, Kristin; Laeng, Bruno. The visual basis of category effects in object identification: Evidence from the visual hemifield paradigm. Brain and Cognition 2006; Volum 60. ISSN 0278-2626.

  • Laeng, Bruno; Låg, Torstein; Brennen, Tim. Reduced Stroop interference for opponent colors may be due to input factors: Evidence from individual differences and a neural network simulation. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance 2005; Volum 31 (3). ISSN 0096-1523.s 438 - 452.

  • Låg, Torstein. Category-specific effects in object identification: What is "normal"?. Cortex 2005; Volum 41. ISSN 0010-9452.s 833 - 841.

  • Låg, Torstein. Illusions of category specificity?. Cortex 2005; Volum 41. ISSN 0010-9452.s 856 - 857.

  • Laeng, Bruno; Brennen, Tim; Dahl, Tove Irene; Låg, Torstein; Sagvolden, Terje; Svartdal, Frode; Sæther, Line; Wiking, Susanne; Øvervoll, Morten. The northernmost cognitive science laboratory. Cognitive Processing 2004; Volum 5. ISSN 1612-4782.s 57 - 62.

  • Løkse, Mariann Cesilie; Låg, Torstein; Solberg, Mariann; Andreassen, Helene N.; Stenersen, Mark. Teaching information literacy in higher education: Effective teaching and active learning. Chandos Publishing 2017 ISBN 9780081009215.

  • Låg, Torstein; Vittersø, Joar. Vil ikke, vil ikke, vil ikke!. (fulltekst) Psykologisk.no 2017; Volum 4 (2).

  • Låg, Torstein. Typisk deg med Petter Schjerven, Episode 10. 2017.

  • Låg, Torstein; Sæle, Rannveig Grøm; Bjørkedal, Espen; Øvervoll, Morten. Effects of a flipped classroom intervention in a large enrolment academic skills course. Librarian's information literacy annual conference (sammendrag) 2017-04-10 - 2017-04-12 2017.

  • Løkse, Mariann Cesilie; Andreassen, Helene N.; Låg, Torstein; Stenersen, Mark. Bridging the gap: easing the transition to higher education with an information literacy MOOC. 2016 ISBN 9781783300495.s 119 - 131.

  • Andreassen, Helene N.; Figenschou, Lars; Stenersen, Mark; Låg, Torstein. Student interaction with online IL content: The impact of exam structure and course design. European Conference on Information Literacy (ECIL) 2016-10-10 - 2016-10-13 2016.

  • Låg, Torstein. Hvorfor aktiv læring virker, med fokus på omvendt klasserom. Læringsfestivalen 2016 2016-05-09 - 2016-05-10 2016.

  • Låg, Torstein. Vis meg din p-verdi, og... hva så?. (fulltekst) Psykologisk.no 2016; Volum 3 (8).

  • Låg, Torstein. "Ikke vær så kritisk 'a!". (fulltekst) Psykologisk.no 2016; Volum 3 (3).

  • Låg, Torstein. Intelligens er oppskrytt (og misforstått). (fulltekst) Psykologisk.no 2015; Volum 2 (1).

  • Låg, Torstein. Hvorfor aktiv læring virker, med fokus på omvendt klasserom. Norgesuniversitetets høstkonferanse (fulltekst) 2015-09-15 - 2015-09-16 2015.

  • Låg, Torstein. Blendes vi av nevrobling?. (fulltekst) Psykologisk.no 2015; Volum 2 (10).

  • Låg, Torstein. En kur for mental borreliose. (fulltekst) Psykologisk.no 2015; Volum 2 (8).

  • Låg, Torstein. Bli en bedre tankeleser. (fulltekst) Psykologisk.no 2015; Volum 2 (3).

  • Låg, Torstein. Ikke glem å sjekke hva du husker. (fulltekst) Psykologisk.no 2015; Volum 2 (6).

  • Andreassen, Helene N.; Figenschou, Lars; Stenersen, Mark; Flytkjær, Vibeke; Løkse, Mariann Cesilie; Låg, Torstein. Like a bridge over troubled water: Økt læring og forståelse av akademia eksemplifisert ved et interaktivt nettmøte mellom universitetet og den nye studenten. UH-bibliotekkonferansen 2015 2015-06-18 - 2015-06-19 2015.

  • Andreassen, Helene N.; Låg, Torstein. Because you're worth it! How to inspire academic integrity and critical thinking in students. emtacl (emerging technologies in academic libraries) 2015-04-20 - 2015-04-22 2015.

  • Andreassen, Helene N.; Låg, Torstein; Stenersen, Mark. The long and winding road: Insights from student misconceptions. European Conference on Information Literacy (ECIL) 2015-10-19 - 2015-10-22 2015.

  • Låg, Torstein; Andreassen, Helene N.; Figenschou, Lars; Flytkjær, Vibeke; Løkse, Mariann Cesilie; Stenersen, Mark. From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. IV. Fagdagen "Biblioteket som læringsarena" 2014-10-24 - 2014-10-24 2014.

  • Løkse, Mariann Cesilie; Andreassen, Helene N.; Figenschou, Lars; Flytkjær, Vibeke; Låg, Torstein; Stenersen, Mark. From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. III. Internet Librarian International (ILI) 14 2014-10-21 - 2014-10-22 2014.

  • Andreassen, Helene N.; Figenschou, Lars; Stenersen, Mark; Flytkjær, Vibeke; Løkse, Mariann Cesilie; Låg, Torstein. From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. II (PechaKucha). European Conference on Information Literacy (ECIL) 2014 2014-10-20 - 2014-10-23 2014.

  • Andreassen, Helene N.; Låg, Torstein; Figenschou, Lars; Flytkjær, Vibeke; Løkse, Mariann Cesilie; Stenersen, Mark. From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy thinking. I. Librarians' Information Literacy Annual Conference (LILAC) 2014 2014-04-23 - 2014-04-25 2014.

  • Låg, Torstein. Hvor sjenerøs er det rasjonelt å være?. (fulltekst) Psykologisk.no 2014; Volum 1 (9).

  • Låg, Torstein. Flertallets makt. (fulltekst) Psykologisk.no 2014; Volum 1 (8).

  • Låg, Torstein. En vaksine mot selvbedrag. (fulltekst) Psykologisk.no 2014; Volum 1 (7).

  • Låg, Torstein. Pillepanikk og tallforståelse. (fulltekst) Psykologisk.no 2014; Volum 1 (6).

  • Låg, Torstein. Har du fokus?. (fulltekst) Psykologisk.no 2014; Volum 1 (5).

  • Låg, Torstein. Pastor Bayes' innsikt. (fulltekst) Psykologisk.no 2014; Volum 1 (4).

  • Låg, Torstein. Hva sier reven?. (fulltekst) Psykologisk.no 2014; Volum 1 (2).

  • Låg, Torstein. En provoserende nøtt. (fulltekst) Psykologisk.no 2014; Volum 1 (2).

  • Låg, Torstein. Alle slagsiders mor. (fulltekst) Psykologisk.no 2014; Volum 1 (1).

  • Løkse, Mariann Cesilie; Låg, Torstein. Deterring student plagiarism by strengthening teacher qualifications. Librarian's Information Literacy Annual Conference 2013-03-25 - 2013-03-27 2013.

  • Låg, Torstein. The organisation of object knowledge in the brain: Investigations of category-specific effects in object processing. 2001.

  • Skip to main content