Liker du å være kreativ og utvikle nye løsninger? Vil du jobbe med markedsføring? Er du interessert i hva som skaper godt samarbeid? Studiet i ledelse, innovasjon og marked gir deg et godt grunnlag for å jobbe med dette. Du lærer blant annet hvordan økonomi og markedsføring henger sammen, hvordan du bruker sosiale medier som verktøy og hva som skal til for å bli en god leder.
Ved spørsmål om opptak og søknadsprosess, ta kontakt på epost: opptak@uit.no
Seniorrådgiver
Rådgiver
Bachelorstudiet i ledelse, innovasjon og marked er et treårig studium. De første to årene av programmet er felles og obligatorisk for alle studentene. Utdanningen fokuserer på emner innen ledelse, innovasjon og markedsføring, og skal gjøre deg i stand til å lede organisasjoner og mennesker, til å gjennomføre innovasjonsprosesser, og til å utvikle markedsføringsstrategier. Utdanningen vil også gi deg grunnleggende kunnskap innen økonomi, strategi og metodefag, og dermed allsidigheten til å kunne jobbe med kombinasjonen av flere fag i bredere arbeidsoppgaver, slik som i bedriftsrådgivning eller konsulentarbeid.
De første to årene av utdanningen er felles og obligatorisk for alle. I tredje studieår kan studentene velge mellom å ta en generell emnegruppe ved campus i Tromsø, eller dra på et utvekslingsopphold i utlandet.
Kunnskap
En bachelor i ledelse, innovasjon og marked har:
Ferdigheter
En bachelor i ledelse, innovasjon og marked kan:
Generell kompetanse
En bachelor i ledelse, innovasjon og marked kan:
Studieprogrammet i ledelse, innovasjon og marked er rettet mot dem som har interesse for ledelse, markedsføring og innovasjon i bedrifter. Studiet er først og fremst tilpasset det private næringslivet, men kandidatene kan også være interessante for offentlig sektor. Utdannelsen kvalifiserer først og fremst til ulike mellomlederroller innen handels- og industribedrifter i inn- og utland.
Semester | 10 studiepoeng | 10 studiepoeng | 10 studiepoeng | |||
1. sem (høst) | ||||||
2. sem (vår) | ||||||
3. sem (høst) | ||||||
4. sem (vår) | ||||||
5. sem (høst) |
Valg av emnegruppe |
Valg av emnegruppe |
Valg av emnegruppe |
|||
6. sem (vår) |
Valg av emnegruppe |
Valg av emnegruppe |
Valg av emnegruppe |
Generell studiekompetanse eller realkompetanse.
Søknadsfristen er 1. mars for søkere med realkompetanse.
Realkompetansesøkere må dokumentere følgende:
Antall studieplasser: 75
Poenggrenser ved opptak høsten 2019 (Etter suppleringsopptaket):
Ordinær kvote: 44,9
Førstegangsvitnemålskvote: 43,4
Forelesninger og seminarer.
Se emnebeskrivelsene for mer informasjon.
Undervisningsspråket for emnene som inngår i programmet er norsk. Litteratur i form av lærebøker og kompendier vil som oftest være på engelsk eller norsk. Enkelte emner undervises på engelsk, undervisningsspråk for det enkelte emne står angitt i emnebeskrivelsen.
Med fullført bachelorgrad kan studentene søke opptak til mastergraden i ledelse, innovasjon og marked ved UiT Norges arktiske universitet.
UiT Norges arktiske universitet gir deg mange muligheter til å ta deler av studiene dine som utvekslingsstudent ved et utenlandsk lærested. Ta skrittet! Utforsk hvordan du søker om utveksling og hvor du kan dra.
I en verden som blir stadig mer globalisert, er internasjonale erfaringer gull verdt. Et utvekslingsopphold i utlandet vil utvide din personlige og faglige horisont.
Ved å lære et annet utdanningssystem og en ny kultur å kjenne vil du begynne å se livet med andre øyne. En forandring kan være forfriskende, og det vil gi deg impulser som kan påvirke karrierevalgene dine.
Bachelorgradsprogrammene ved Handelshøgskolen åpner opp for utenlandsopphold i femte og sjette semester. Informasjon om søknadsfrister, mulige steder å reise til samt alt annet som er viktig å tenke på finner du på finner du på nettsiden; «Internasjonalisering ved BFE »
For nærmere informasjon om utveksling/utenlandsopphold ta kontakt med internasjonal koordinator ved fakultetet.