Ledelse, innovasjon og marked - master

Studiet gir deg grunnlaget for å kunne påta deg leder- og utviklingsoppgaver. Du velger om du vil fordype deg i entreprenørskap, ledelse eller markedsføring og strategi.
Facts
Duration: | 2 År |
Location: | Tromsø |
Credits (ECTS): | 120 |
Qualification: | Master i ledelse, innovasjon og marked |
Admission requirements: | Bachelorgrad i økonomisk-administrative fag |
Application deadline: | 15. april |
Application code: | 6004 |
Mastergradsstudiet i ledelse, innovasjon og marked er et toårig studium som leder frem til graden Master i ledelse, innovasjon og marked. Studiet skal gi en dypere innsikt i teorier og metoder innen mer avgrensede fagområder enn i bachelorstudiet. Studiet teller totalt 120 studiepoeng, hvorav 90 studiepoeng dekkes av kurs og 30 studiepoeng av selvstendig arbeid.
Studenter på masterstudiet i ledelse, innovasjon og marked har i første semester en felles blokk på 30 studiepoeng. Denne blokken består av et metodeemne, et emne i ledelse og et emne i konsumentadferd. I andre semester skal studentene velge en "major" og en "minor". Majoren består av 70 studiepoeng inkludert mastergradsoppgaven, mens "minoren" består av 20 studiepoeng.
I andre semester skal studentene velge en major og en minor. Majoren består av 70 studiepoeng inkludert mastergradsoppgaven, mens minoren består av 20 studiepoeng. Studentene kan velge mellom følgende majorer:
Studieprogrammet er under revisjon. Antallet mulige majorer vil kunne endres for studenter som starter høsten 2019.
Semester | 10 studiepoeng | 10 studiepoeng | 10 studiepoeng | |||
1. semester | ||||||
2. semester |
Major |
Major |
Minor |
|||
3. semester |
Major |
Major |
Minor |
|||
4. semester |
Kandidatene skal ved studiets slutt ha avansert og inngående kunnskap om relevante teorier, metoder, begreper og vitenskapelige tilnærmingsmåter innen fagområdene ledelse, innovasjon og markedsføring. De som fullfører studiet forventes å ha oppnådd følgende læringsutbytte, definert i generell kompetanse, kunnskaper og ferdigheter:
Kunnskaper:
- Har omfattende og bred kunnskap om teori og metode relatert til kjerneområdene i ledelse, innovasjon og markedsføring.
- Har inngående og spesialisert kunnskap på et høyt nivå innen sitt valgte fordypningsområde, dvs. enten ledelse og innovasjon eller markedsføring.
Ferdigheter:
- Kandidaten kan analysere og forholde seg kritisk til relevante informasjonskilder og anvende disse til å strukturere og formulere faglige resonnementer, samt gjennomføre uavhengige vurderinger og utvikle prosjekter under veiledning.
- Kandidaten kan formulere relevante forskningsspørsmål på en selvstendig måte, og analysere store mengder informasjon ved å anvende relevante modeller og kvantitative eller kvalitative metoder i tråd med vitenskapelige og forskningsetiske normer.
- Kandidaten kan presentere idéer, problemstillinger, analyser og konklusjoner relatert til ledelse, innovasjon og markedsføring både med spesialister og til allmennheten.
- Kandidaten kan gjennomføre analytiske og administrative oppgaver, samt ta ansvar for slike oppgaver i næringslivet, offentlig forvaltning og i frivillige organisasjoner.
Kandidaten kan gjennomføre et selvstendig, og avgrenset forsknings- eller utviklingsprosjekt under veiledning og i tråd med gjeldende forskningsetiske normer.
Generell kompetanse:
- Har tilegnet seg dyp og spesialisert fagkompetanse i ledelse, innovasjon og markedsføring, gjennom valg av major og minor.
- Har tilstrekkelig grunnlag for å delta i forskningsprosjekter og til å starte doktorgradsstudier i ledelse, innovasjon og markedsføring.
- Kan analysere administrative problemstillinger som krever ferdigheter på et høyt nivå.
- Kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter innen administrativ teori og metode på nye områder for å utføre avanserte arbeidsoppgaver og prosjekter.
Det generelle opptakskravet er bachelorgrad, cand.mag.-grad eller annen tilsvarende utdanning av minst tre års varighet. I tillegg kreves det en fordypning på minimum 80 studiepoengs omfang i økonomisk-administrative fag eller en integrert utdanning av minst 120 studiepoengs omfang innenfor fagområdet til masterprogrammet.
Det spesielle opptakskravet er minst 80 studiepoeng innen økonomi og administrasjonsfag. I de obligatoriske emnene skal det inngå minst:
- 15 sp i bedriftsøkonomiske fag
- 50 sp i administrasjonsfag, herunder minimum:
- 7,5 sp markedsføring
- 7,5 sp organisasjonsfag
- 7,5 sp strategi
- 10 sp i kvalitativ og kvantitativ metode
Det kreves gjennomsnittskarakter på minimum ren C i bachelorgraden.
Studiet er adgangsregulert.
Undervisningsspråket for emnene som inngår i programmet er norsk. Litteratur i form av lærebøker og kompendier vil som oftest være på engelsk eller norsk. Enkelte emner undervises på engelsk, undervisningsspråk for det enkelte emne står angitt i emnebeskrivelsen
I andre semester av mastergraden har studentene mulighet til å ta delstudier i utlandet. Studenter som ønsker å ta et utenlandsopphold i andre semester må søke studieavdelingen om forhåndsgodkjenning av kursene som skal tas under utenlandsoppholdet.
Facts
Duration: | 2 År |
Location: | Tromsø |
Credits (ECTS): | 120 |
Qualification: | Master i ledelse, innovasjon og marked |
Admission requirements: | Bachelorgrad i økonomisk-administrative fag |
Application deadline: | 15. april |
Application code: | 6004 |
Bli student ved UiT!
