Markedssjef
Som markedssjef er du ansvarlig for markedsavdelingen og er en del av bedriftens ledergruppe. Du må kunne utvikle gode kunderelasjoner og ha god forståelse av forbrukernes behov. Vanlige arbeidsoppgaver for en markedssjef: I større bedrifter er det viktig for markedssjefen å ha et godt samarbeid med salgssjefen. Det er for å sikre at kampanjer blir samkjørt og at salgsavdelingen er informert og involvert i arbeidet. Stillingen kan også kalles markedsleder. Det er ingen bestemt utdanning for å bli markedssjef. Det er vanlig med utdanningen innen markedsføring, eller andre relevante utdanninger som eksempelvis økonomi, kommunikasjon og ledelse. Markedssjefer er ansatt både i offentlige og private virksomheter. Markedssjefen bør være god til å lede og motivere. Som markedssjef bør du være utadvendt. Du må også være svært god til å uttrykke deg både muntlig og skriftlig.
- Other study related pages
-
Entire studies at UiT
-
Continuing education
-
What do you want to become?