Innkjøper
Hvilke varer og tjenester du har ansvaret for å bestille vil variere ut ifra hvor du jobber. Dersom du jobber i det offentlige, for eksempel i en kommune, vil du ha ansvar for å bistå i anskaffelser av varer, tjenester eller bygg- og anleggsoppdrag kommunen trenger. Eksempel på dette kan være kontorstoler til de ansatte eller en avtale om snøbrøyting av offentlige veier. Dersom du jobber i en elektrobutikk, må du for eksempel undersøke hvilke bedrifter som kan selge varer som mobiltelefoner, printere og nettbrett til best mulig pris. Vanlige arbeidsoppgaver for en innkjøper På noen arbeidsplasser er det også vanlig at Innkjøpere har ansvar for lageret. Innkjøpere kan også bli kalt for innkjøpsassistent eller produktoppfølger. Som innkjøper kan du jobbe både i det private og det offentlige. Du kan for eksempel jobbe i butikker, industribedrifter, kommuner, fylkeskommuner og andre offentlige etater. Du bør like å jobbe med tall, være strukturert, nøyaktig og være god til å planlegge.
- Other study related pages
-
Entire studies at UiT
-
Continuing education
-
What do you want to become?