UiT takker Hobbiten
Over en halv million fikk med seg UiTs reklamefilm som ble vist på kino over hele landet i desember.
This article is over two years old, and may contain content that is outdated
Kjetil Undseth er fornøyd. Foto: Karine Nigar Aarskog |
Til sammen 536.030 personer så reklamefilmen som ble sendt på en rekke kinoer i Norge.
– Dette er svært gode tall og mange flere tusen enn hva vi hadde håpet på. Årsaken til de gode tallene er flere sterke premierer i årets siste måned. Ikke minst Hobbiten, som dro mange mennesker ut av butikker og julehandelen og inn i kinosalen, sier rådgiver ved avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt ved UiT, Kjetil Undseth.
Traff målgruppa
Reklamefilmen, som først og fremst henvender seg til unge studiesøkere, ble sett av godt over 220.000 personer mellom 15 og 24 år.
– Det er vi veldig godt fornøyd med, sier Undseth.
Hobbiten Femhærerslaget hadde premiere 10. desember. Foto: SF Norge, Warner |