Johan Kristian Andreasen,
Cato R. P. Bjørndal,
Camilla Hellesøy Krogstie
:
Learning on patrol: Examining informal supervision in police education field training
Police Practice & Research 2025
DOI
Cato R. P. Bjørndal,
Petter Mathisen,
Ann-Christine Wennergren,
Fredrik Thornberg
:
Challenges of the supervision process in the teacher education practicum – A qualitative research review
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2024
DOI /
ARKIV
Monica Alterskjær Sundset,
Nora Qi Baskår Norli,
Cato Bjørndal,
Camilla Svensen
:
Formative feedback through digital MCQs: Students´ perceived learning in a bachelor-level physiology course
Nordic Journal of STEM Education 2024
DOI /
ARKIV
Cato R. P. Bjørndal,
Petter Mathisen,
Ann-Christine Wennergren,
Fredrik Thornberg
:
Exploring the use of technology designed to support the supervision process in teacher training placements.
NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2023
DOI /
ARKIV
Rigmor Olsen,
Cato R. P. Bjørndal
:
Fragmentarisk partnerskap i lærerstudenters FoU-veiledning: En studie av studenter og lærerutdanneres erfaringer
Acta Didactica Norden (ADNO) 16. November 2022
DOI /
ARKIV
Cato R. P. Bjørndal
:
Dramaturgisk klasseledelse, magt og roller
2022
Cato R. P. Bjørndal
:
Student teachers' responses to critical mentor feedback: A study of face-saving strategies in teaching placements
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2020
DOI /
ARKIV
Johan Kristian Andreasen,
Cato R. P. Bjørndal,
Velibor Bobo Kovac
:
Being a teacher and teacher educator: The antecedents of teacher educator identity among mentor teachers
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2019
DOI /
ARKIV
Kirsten Sivertsen Worum,
Cato R. P. Bjørndal
:
Studenters oppfatninger av god og dårlig praksisveiledning i barnehagelærerutdanning
NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2018
DOI /
ARKIV
Ann-Christine Wennergren,
Fredrik Thornberg,
Cato R. P. Bjørndal,
Petter Mathisen
:
Lärarstudenter som aktörer i interaktiv observation och handledning
En studie om digitala redskap i VFU-handledning på övningsskolor
Nora Qi Baskår Norli,
Monica Alterskjær Sundset,
Camilla Svensen,
Cato R. P. Bjørndal
:
Flervalgsoppgaver som verktøy for læring og utvikling av tilbakemeldingskompetanse i fysiologiundervisning på bachelor nivå
2022
Cato R. P. Bjørndal
:
Arbeidsallianse i veiledning
2022
Cato R. P. Bjørndal
:
Feedback i masterveiledning
2022
Cato R. P. Bjørndal
:
Screencapture feedback i masterveiledning
2022
Cato R. P. Bjørndal
:
Arbeidsallianse og metakommunikasjon i veiledning
2022
Cato R. P. Bjørndal
:
Bruk av teknologi for å styrke veiledningsprosessen i lærerutdanningens praksis
2022
Cato R. P. Bjørndal
:
Feedback kvalitet
2022
Cato R. P. Bjørndal
:
Åtte anbefalinger for bedre veiledningssamtaler
2021
Cato R. P. Bjørndal
:
Arbeidsallianse og kontrakt i veiledning
2021
Cato R. P. Bjørndal
:
Spørsmålsstilling i veiledning - noen forbedringsmuligheter
2021
Cato R. P. Bjørndal
:
Kvalitet og kvalitetsutvikling i veiledning
2021
Cato R. P. Bjørndal
:
Arbeidsallianse og kontrakt i veiledning
2021
Cato R. P. Bjørndal
:
Posisjonering i veiledningssamtaler
2021
Cato R. P. Bjørndal
:
Forskningsgruppevirsksomhet - FIVE som eksempel
2021
Cato R. P. Bjørndal
:
Kvalifisering til førstelektor
2021
Cato R. P. Bjørndal
:
(A)symmetri, posisjonering og facework i veiledningssamtaler
2021
Cato R. P. Bjørndal
:
Arbeidsallianse i veiledning
2021
Cato R. P. Bjørndal
:
Observasjon og analyse av veiledningssamtaler
2021
Cato R. P. Bjørndal
:
Feedback i praksisveiledning
2021
Cato R. P. Bjørndal,
Tor-Egil Nilsen
:
Et digitalt verktøy til bedre praksisveiledning
2020
Cato R. P. Bjørndal
:
Kvalitet i handledning
2020
Cato R. P. Bjørndal
:
Screencapture feedback
2020
Cato R. P. Bjørndal,
Tor-Egil Nilsen
:
Feedback kvalitet ved bruk av MOSO
2020
Cato R. P. Bjørndal
:
Kvalitet i handledning
2020
Cato R. P. Bjørndal
:
Kvalitet i handledning
2020
Cato R. P. Bjørndal
:
Hva är viktigast förr att skapa konstruktiva stödsamtal?
2019
Cato R. P. Bjørndal
:
Hva er viktigst for å skape gode veiledningssamtaler?
2019
Cato R. P. Bjørndal
:
Kvalitet i praksisveiledning
2019
Cato R. P. Bjørndal
:
Kvalitet i veiledning
2019
Cato R. P. Bjørndal
:
Användning av teknologi för att lyfta handledningsprocessens
kvalitet
2019
Cato R. P. Bjørndal
:
Kritisk feedback (positionering) och ”face-saving” i stödsamtal
2019
Cato R. P. Bjørndal
:
Utprøving av MOSO ved tre nordiske lærerutdanninger - påvirkning på veiledningsprosessens kvalitet. Foreløpige funn
2019
Cato R. P. Bjørndal
:
Hvordan skape gode veiledningssamtaler?
2019
Petter Mathisen,
Cato R. P. Bjørndal
:
Using interactive multimodal observation and feedback technology in teacher education practicum: Supervisors’ experiences.
Bidrag på symposiet:
Using interactive multimodal feedback-technology to strengthen quality in observation and supervision of student teachers’ practical training.
2018
Petter Mathisen,
Cato R. P. Bjørndal
:
Interactive multimodal feedback practice in practicum: What is it?
Bidrag på symposiet:
Using interactive multimodal feedback-technology to strengthen quality in observation and supervision of student teachers’ practical training
2018
Cato R. P. Bjørndal
:
Kan digital teknologi bidra til bedre praksisveiledning i lærerutdanningen?
2018
Cato R. P. Bjørndal,
Petter Mathisen,
wennergren Ann-Christine,
Thornberg Fredrik
:
Veiledningsteknologi i praksis – Erfaringer og resultater fra forskning på og implementering av MOSO i Norge og Sverige
2018
Cato R. P. Bjørndal
:
Hva är viktigast förr att skapa bra handledningssamtal?
2018
Cato R. P. Bjørndal
:
Hva är viktigast förr att skapa bra handledningssamtal?
2018
Cato R. P. Bjørndal
:
Bruk av digital teknologi for å heve kvaliteten i veiledningsprosessen
2018