Gøril Voldnes,
Morten Heide
:
Industrial Buyers’ Food Neophobia–A Barrier to Market Entry? A Case Study of Introducing Lumpfish to South Korea and Vietnam
Journal of East-West Business 2024
DOI /
ARKIV
Themistoklis Altintzoglou,
Morten Heide
:
Identifying consumer openness to new ingredients: A conjoint study on consumer segments in the UK
Frontiers in Aquaculture 2023
DOI /
ARKIV
Elisabeth Danielsen,
Christer Mjåset,
Tor Ingebrigtsen,
Sasha Gulati,
Margreth Grotle,
Jan Håkon Rudolfsen
et al.:
A nationwide study of patients operated for cervical degenerative disorders in public and private hospitals
Themistoklis Altintzoglou,
Morten Heide
:
Open-Ended Emotive Projection Test: A Nondeterministic Method for Understanding Consumers’ Emotional Reactions to Innovative Food Processing Technologies
Journal of International Food & Agribusiness Marketing 2022
DOI /
ARKIV
Velmurugu Puvanendran,
Atle Mortensen,
Lill-Heidi Johansen,
Anne Helena Kettunen,
Øyvind J Hansen,
Edgar Henriksen
et al.:
Development of cod farming in Norway: Past and current biological and market status and future prospects and directions
Bjørg Helen Nøstvold,
Ingrid Kvalvik,
Morten Heide
:
Adding value from marketing origin of food from the Arctic Norway
Svein Ottar Olsen,
Kåre Skallerud,
Morten Heide
:
Consumers’ evaluation and intention to buy traditional seafood: The role of vintage, uniqueness, nostalgia and involvement in luxury
Grete Elisabeth Lorentzen,
Tatiana Nikolaevna Ageeva,
Morten Heide,
Margrethe Esaiassen
:
Temperature fluctuations in processing and distribution: Effect on the shelf life of fresh cod fillets (Gadus morhua L.)
Morten Heide
:
Barriers and opportunities for the successful market introduction of novel algae-based products
2025
Martine Meland,
Geir Sogn-Grundvåg,
Ingrid Kristine Pettersen,
Morten Heide
:
Hva vi vet – og ikke vet – om
turistfiskesombærekraftignæring
25. February 2025
Morten Heide
:
Verdi etter merdkanten – Lumpfish for food
2024
Gøril Voldnes,
Morten Heide,
Jens Petter Olsen,
Adrianna Walentyna Kochanska
:
SeaMark Deliverable 7.3: Initial assessment of market potential
Morten Heide,
Liisa Lahteenmaki
:
Harmonizing self-report measures in food consumer science
2024
Morten Heide
:
The Role of Sustainability in Go-To-Market Strategies for Algae Products.
2024
Morten Heide,
Florent Govaerts
:
Dimensions of food freshness – the consumer perspective
2023
Morten Heide
:
More sustainable salmon
2023
Morten Heide
:
Mer sjømat med gode oppskrifter?
Næringsnytte 2023
Bjørn Tore Rotabakk,
Morten Heide,
Torstein Skåra,
Gøril Voldnes,
Jørgen Lerfall,
Emma Råkvåg Vangen
et al.:
Nye metoder for bedre holdbarhet og mer miljøvennlig transport av lakseprodukter, faglig
sluttrapport
Ove Johansen,
Gøril Voldnes,
Morten Heide
:
Markedstest av oppdrettstorsk i England og Italia – Britiske og italienske kokkers oppfattelse
av oppdrettstorsk fra Norge
Morten Heide,
Pirjo Honkanen,
Themistoklis Altintzoglou
:
Hva påvirker sjømatforbruket blant unge voksne i Norge – Betydningen av
matlagingsferdigheter og kunnskap
Themistoklis Altintzoglou,
Morten Heide
:
Who is open to products with new marine ingredients? An experiment with three new consumer segments in the UK
2022
Morten Heide,
Aase Vorre Skuland,
Bjørn Tore Rotabakk
:
Forbrukeroppfatninger om fersk og tint laks
Frederick Bruce,
Efthalia Arvaniti,
Urd Grandorf Bak,
Katrin Gregersen,
Olavur Gregersen,
Céline Boéchat
et al.:
SeaMark Deliverable 7.2: A Platform for Market Exploitation
Morten Heide,
Valerie Lengard Almli,
Ervina Ervina
:
Guideline for harmonisation of measures
and protocols related to consumer behaviour as
an outcome. D4.4
European Union’s Horizon 2020/COMFOCUS 2022
ARKIV
Ove Johansen,
Morten Heide,
Jens Petter Olsen,
Unn Laksá,
Magni Laksafoss,
Urd Grandorf Bak
et al.:
SeaMark Deliverable 7.1: Specification of flagship products and plan market strategy
Morten Heide,
Tatiana Nikolaevna Ageeva,
Margrethe Esaiassen,
Øystein Hermansen,
Anette Hustad,
Sjúrður Joensen
et al.:
Det kommersielle potensialet til oppdrettstorsk – Innledende undersøkelser om kvalitet, markedsoppfattelse og økonomi
Morten Heide
:
Kan torskeoppdrett bli lønnsomt?
Næringsnytte 2022
Morten Heide
:
Sjømatmarkedet under og etter pandemien
15. June 2021
Atle Foss,
Reidun Marie Bjelland,
Anne Berit Skiftesvik,
Gøril Voldnes,
Tatiana Nikolaevna Ageeva,
Morten Heide
et al.:
Gjenfangst, bedøvelse, avliving og etterbruk av rensefisk (CleanCatch). Sluttrapport FHF-prosjekt 901560
Gøril Voldnes,
Morten Heide
:
Synes du denne fisken ser skremmende ut?
blogg.forskning.no - Fra fjord til bord - en blogg fra sjømatforskere i Nofima 19. October 2021
FULLTEKST
Bjørn Tore Rotabakk,
Morten Heide,
Audun Iversen,
Kristian Bergman,
Friederike Ziegler
:
Mer klimavennlig transport av norsk laks
Morten Heide,
Gøril Voldnes
:
En dagligvareaktørs oppfatning av konserveringsmetoder for laks – En eksplorativ undersøkelse om tint laks i Japan
Bjørn Tore Rotabakk,
Morten Heide,
Audun Iversen,
Kristina Bergman,
Friederike Ziegler
:
Slik kan vi få mer av klimavennlig transport av norsk laks
Gøril Voldnes,
Tatiana Nikolaevna Ageeva,
Morten Heide,
Øystein Hermansen,
Egil Hogrenning,
Ingrid Kvalvik
et al.:
Bærekraftig etterbruk av rensefisk – Faglig sluttrapport AP3
Themistoklis Altintzoglou,
Morten Heide
:
Consumer reactions to communication about innovative processing technologies in iNOBox
Morten Heide
:
Økt konsum av sjømat i Norge. Muligheter og barrierer for norsk sjømatindustri
Morten Heide
:
Hvordan selge tint laks i Asia?
Morten Heide
:
Hvorfor ferskfisken ikke redder filetindustrien
Fiskeribladet 21. August 2020
Morten Heide
:
Mer informasjon om fisken enn før
Fra fjord til bord - Blogg - forskning.no 09. September 2020
FULLTEKST
Morten Heide,
Themistoklis Altintzoglou,
Ragnhild Dragøy Whitaker
:
The market for marine ingredients for food and agricultural Application - Coldwater prawn (Pandalus boralis), Blue mussels (Mytilus edulis) and Brown crab (Cancer pagurus)
Bjørn Tore Rotabakk,
Audun Iversen,
Morten Heide,
Kristina Bergman,
Friederike Ziegler,
Jørgen Lerfall
:
Mer miljøvennlig laks
Matindustrien 2020
Morten Heide
:
Hvordan øke salg av sjømat i Norge
Norsk Sjømat 2019
Morten Heide
:
Vi kan få mer fisk på norske tallerkener
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 25. November 2019
Svein Ottar Olsen,
Kåre Skallerud,
Morten Heide
:
“Consumers’ Sensory Evaluation And Intention To Consume Traditionally-produced Salted Seafood: The Role Of Nostalgia And Involvement In Luxury
2019
Bjørg Helen Nøstvold,
Ingrid Kvalvik,
Morten Heide,
Florent Govaerts,
Kristin Beate Hansen,
Sigridur Dalmannsdottir
et al.:
Status, verdi og utfordringer for matproduksjon i Arktisk Norge – Rapport 2 "Arktis som en matproduserende region"
Morten Heide
:
Økt konsum av sjømat i Norge. Muligheter og barrierer i norsk dagligvarehandel
Morten Heide,
Themistoklis Altintzoglou
:
The UK retail market for fresh and defrosted cod
Themistoklis Altintzoglou,
Morten Heide
:
På tide med tint torsk. To forskere samtaler om torsk som er tint
Fra fjord til bord - Blogg - forskning.no 05. December 2018
FULLTEKST
Morten Heide
:
Film: Informasjon om ferskhet er viktig. Foredrag: Hvordan skape unike kjøps- og spiseopplevelser med torsk
2018
Edgar Henriksen,
Morten Heide,
Øyvind J Hansen,
Atle Mortensen
:
Kunnskaps- og erfaringsgrunnlag for torskeoppdrett