Andrea Berg Foss


Job description

Course coordinator PED-6109 Special education - Profound Multiple Disabilities
Employee representative for FO at Uit The arctic university of Norway

Co-editor for Vernepleier.no


  • Andrea Berg Foss :
    Ekstraordinære arbeidstakere på ordinære arbeidsplasser – arbeidsvilkår, medvirkning, annengjøring og ableisme for arbeidstakere med utviklingshemming
    Søkelys på arbeidslivet 2024 ARKIV / DOI
  • Andrea B. Foss :
    Utviklingshemmede arbeidstakeres erfaringer med selvbestemmelse i overgangen til arbeid på ordinær arbeidsplass
    Fontene forskning 2023 ARKIV / FULLTEKST
  • Andrea Berg Foss, Barbara Sophia Stein :
    Har kunstig intelligens fordommer mot kjønn?
    2024
  • Barbara Sophia Stein, Andrea Berg Foss :
    Har kunstig intelligens fordommer (mot kjønn)?
    2024
  • Andrea Berg Foss :
    En vernepleierstudent i pådriverrollen
    04. June 2024 FULLTEKST
  • Andrea Berg Foss, Tone Åshild Dinesen :
    Kultursensitivitet i møte med samisk kultur og tradisjon
    18. June 2024 FULLTEKST
  • Andrea B. Foss :
    Intellectually disabled employees' experiences with self-determination in the transition to work in a regular workplace
    2023
  • Andrea Berg Foss :
    Jakten på lysglimtet - hvordan har god vernepleierpraksis forandret seg?
    2023
  • Andrea Berg Foss :
    Utviklingshemming og seksualitet
    2023
  • Andrea Berg Foss :
    Utviklingshemmede arbeidstakeres erfaringer med selvbestemmelse i overgangen til arbeid på ordinær arbeidsplass
    2023
  • Andrea Berg Johnsen, Hege Gjertsen :
    «Jeg liker å bestemme, når jeg får bestemme» En kvalitativ studie av hvordan arbeidstakere med utviklingshemming opplever selvbestemmelse i prosessen mot arbeid på en ordinær arbeidsplass, og på den ordinære arbeidsplassen.
    UiT Norges arktiske universitet 2021

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →


    Research interests

    • Disability
    • Intellectual disability
    • Participation and self determination
    • Work inclusion
    • Interprofessional collaboration

    Teaching

    • Intellectual disability and profound multiple disabilities
    • Work inclusion
    • Environmental therapeutic work
    • Positive behavior support (PBS) and low arousal approaches
    • Animal-assisted interventions
    • Interprofessional collaboration

    Member of research group



    CV

    Bachelors degree in social education
    Masters degree in disability and participation