Markedsanalyser
![Portrettbilde](https://en.uit.no/Content/169862/cache=20222601165027/transformation=scale10000x180/%C3%98ystein%20Myrland%203.jpg)
Øystein Myrland
Professor / nestleder forskning ved Handelshøgskolen - UiT
Unit: School of Business and Economics in Tromsø
Jeg har mine forskningsinteresser innenfor feltet markedsanalyse. Her jobber vi med prisanalyse, altså analyse av prisdannelsen i et marked gjennom tilbud og etterspørsel. Verktøyene vi benytter er økonometri og partielle likevektsmodeller. Jeg er også interessert i reklameefektevaluering. Her ser vi på spørsmål som; har reklame/promosjon noen målbar effekt, og er gevinsten større enn kostnaden?
![Portrettbilde](https://en.uit.no/Content/219376/cache=20222601165156/transformation=scale10000x180/SveinOlsen-2.jpg)
Svein Ottar Olsen
Professor
Unit: School of Business and Economics in Tromsø
RESEARCH INTERESTS
Social Psychology (Attitude Strength – Attitude-behaviour models / measurement)
Consumer Behaviour (Perceived Quality/Satisfaction/Loyalty/Branding)
International Marketing (Country-of-Origin research/Country Image)
Product Development (Product testing – perceived quality/satisfaction)
Generic - Commodity Marketing / co-branding (different aspects)
Research Methods (Survey research/Attitude measurement/Context Effects/SEM-LISREL)
Food Choice and (Sea)Food Consumption Behaviour (different aspects)
Anders Hauge Wien
Professor i markedsføring
Unit: School of Business and Economics in Tromsø
- Consumer behaviour
- Marketing communication
- Marketing strategy
- Social media / interactive marketing