Nettkurs: Sikkerhet på arbeidsplassen, global helse og bærekraftig utvikling / Online course: Occupational safety, global health, and sustainable development

Illustrasjons-/bannerbilde for Nettkurs: Sikkerhet på arbeidsplassen, global helse og bærekraftig utvikling / Online course: Occupational safety, global health, and sustainable development
Eugloh.eu

NORSK:

I juni arrangerer Universitetet i Novi Sad et nettkurs hvor du kan lære om hvordan HMS kan brukes som et verktøy til å styrke konkurranseevne, sosial inkludering og bærekraft. På kurset vil du kunne delta på workshoper hvor du jobber med problemstillinger knyttet til caser fra arbeidslivet.

 

ENGLISH:

In June, the University of Novi Sad is hosting an online course where you can learn how Health, Safety, and Environment (HSE) can be utilised as a tool to enhance competitiveness, social inclusion, and sustainability. During the course, you will have the opportunity to participate in workshops where you will work on issues related to real-life case studies from the workplace.

NORSK:

Dato: 9. juni 2025 (09:00) - 11. juni 2025 (17:00)

Vertsuniversitet: Universitetet i Novi Sad (UNS)

Type arrangement / modus: Nettkurs

Målgrupper: Bachelor- og masterstudenter og stipendiater

Varighet: Opptil 1 uke

Anerkjennelse: Karakterutskrift – 2 ECTS

Språk: Engelsk

Vurdering av søkere: Kvalitativ vurdering

Antall ledige plasser: 40

Deltakelse kvalifiserer for internasjonalt sertifikat: Ja

Evalueringskriterier: 100% - Motivasjon

 

Søknadsfrist 27. april (23:59)

Dette kurset har som mål å gi deltakere en omfattende forståelse av hvordan moderne praksis innen HMS bidrar til global økonomisk vekst, sosial inkludering og bærekraft, spesielt innenfor rammen av EU-reguleringer.

Ved å utforske skjæringspunktet mellom HMS og velferdsøkonomi, sosial rettferdighet og miljømessig bærekraft, søker kurset å utvikle studentenes evne til å designe og implementere HMS-strategier som ikke bare beskytter arbeidstakere, men også forbedrer virksomhetens konkurranseevne og motstandskraft.

Kurset tar også opp globaliseringens utfordringer, og hjelper studentene med å navigere i kompleksiteten ved å administrere HMS-regelverk i multinasjonale organisasjoner og globale forsyningskjeder.

Kursprogram (link)

Kursplan (link)

 

Innhold og metodikk

Kurset tar i bruk en dynamisk læringstilnærming som er designet for å engasjere studentene gjennom en blanding av teoretisk kunnskap, praktiske anvendelser og eksempler fra virkeligheten.

Målet er å bygge bro mellom HMS, global helse og bærekraftig utvikling innenfor den europeiske konteksten, og fremme kritisk tenkning og aktiv deltakelse.

Hver økt er strukturert for å gi en omfattende læringsopplevelse gjennom følgende komponenter:

Interaktive forelesninger:

  • Hver økt begynner med en introduksjon til dagens kjernebegreper, presentert gjennom visuelt engasjerende lysbilder, infografikk og videoer.
  • Forelesningene inkluderer en gjennomgang av ny politisk utvikling i EU og globale trender innen HMS, velferdsøkonomi og bærekraft.
  • Studentene vil også utforske casestudier fra industrier og organisasjoner, og gi et praktisk rammeverk for å forstå hvordan HMS kan tas i bruk i ulike kontekster.

Samarbeidsverksteder og gruppediskusjoner:

  • Etter forelesningen vil studentene delta i problemløsningsverksteder hvor de vil analysere virkelige scenarioer basert på dagens tema.
  • Disse praktiske segmentene er designet for å fremme samarbeid og tillate studentene å anvende teoretisk kunnskap på en praktisk, strukturert måte.
  • Gruppediskusjoner vil gjøre det mulig for studentene å engasjere seg i peer-læring og debattere løsninger på komplekse utfordringer knyttet til økonomiske, sosiale og miljømessige aspekter av arbeidsmiljø og sikkerhet.

Anvendte læringsprosjekter:

  • Gjennom kurset vil studentene arbeide i grupper på miniprosjekter som tar for seg virkelige OHS-utfordringer innen industrier. Disse prosjektene vil simulere scenarier en møter på arbeidsplassen og kreve at studentene integrerer konsepter om like muligheter, sosial inkludering og velferdsøkonomi.
  • Ved å anvende verktøy som OINBI-rammeverket (Occupational Health, Inclusion, and Well-being Index), vil studentene utvikle handlingsrettede løsninger som er i tråd med EU-direktiver og bærekraftsmål.

 

Veiledere vil gi kontinuerlige tilbakemeldinger under kurset. At kurset er lagt opp med høy grad av interaksjon tillater åpen dialog og kritisk refleksjon, og oppmuntrer studentene til å delta aktivt i diskusjoner og utvikle en nyansert forståelse av spørsmålene som tas opp.

Logo

              www.eugloh.eu 

ENGLISH:

Date: 9 Jun 2025 09:00 - 11 Jun 2025 17:00

Host university: University of Novi Sad (UNS)

Type of event / Mode: Online course

Target groups: Master students, PhD students, Undergraduate students

Duration: Up to 1 week in length

Recognition: Transcript of records – 2 ECTS

Language: English

Recruitment of participants: Qualitative Assessment

Number of open spots: 40

Is eligible to international certificate: Yes

Evaluation criteria: 100% - Motivation

 

Application deadline 27 April (23:59)

 

This course aims to equip students with a comprehensive understanding of how modern occupational health and safety (OHS) practices contribute to global economic growth, social inclusion, and sustainability, especially within the framework of European Union regulations.

By exploring the intersection of workplace safety with welfare economics, social equity, and environmental sustainability, the course seeks to develop the students' ability to design and implement OHS strategies that not only protect workers but also enhance business competitiveness and resilience. The course also addresses the challenges of globalization, helping students navigate the complexities of managing OHS in multinational organizations and global supply chains.

Course program (link)

Course syllabus (link)

 

Content and methodology       

The course employs a dynamic learning approach designed to engage students through a blend of theoretical knowledge, practical applications, and real-world examples. The goal is to bridge the gap between occupational safety, global health, and sustainable development within the European context, promoting critical thinking and active participation.

Each session is structured to provide comprehensive learning experience through the following components:

Interactive lectures:

  • Each session begins with an introduction to the core concepts of the day, presented through visually engaging slides, infographics, and videos.
  • Lectures incorporate the latest EU policies and global trends in occupational safety, welfare economics, and sustainability.
  • Students will also explore case studies from industries and organizations, providing a practical framework for understanding the application of occupational safety measures in different contexts.

Collaborative workshops and group discussions:

  • Following the lecture, students will participate in problem-solving workshops where they will analyze real-life scenarios based on the day’s topic.
  •  These practical segments are designed to foster collaboration and allow students to apply theoretical knowledge in a hands-on, structured way.
  • Group discussions will enable students to engage in peer learning and debate solutions to complex challenges related to economic, social, and environmental aspects of occupational health and safety.

Applied learning projects:

  • Throughout the course, students will work in groups on mini projects that tackle real-world OHS challenges within industries. These projects will simulate workplace scenarios and require students to integrate concepts of equal opportunities, social inclusion, and welfare economics.
  • By applying tools like the OÎNBI framework (Occupational Health, Inclusion, and Well-being Index), students will develop actionable solutions that align with European Union directives and sustainability goals.

 

Instructors will provide ongoing guidance and feedback throughout the course. The interactive nature of the course allows for open dialogue and critical reflection, encouraging students to actively participate in discussions and refine their understanding of the subject matter.

Logo

              www.eugloh.eu 

Starts: 09.06.25 at 09.00
Ends: 11.06.25 at 17.00
Where: Nettkurs / Online course
Location / Campus: Digital
Target group: Employees, Students
Link: Klikk her
Contact: Maja Petrović, UNS
E-mail: majadjogo@uns.ac.rs

Sign me up!
Add to calendar