autumn 2016
NOR-3113 Nordisk litteraturvitenskap: Jon Fosses forfatterskap - 10 stp

Application deadline

1. juni for emne som går i haustsemesteret. 1. desember for emne som går i vårsemesteret.

Type of course

Emnet kan takast som eit enkeltemne og er eit valemne i master i litteratur/språk, studieretning nordisk og lektorutdanninga trinn 8 - 13, studieretning nordisk.

Admission requirements

Søknadskode 9371 - Enkeltemne på masternivå. Bachelor i språk og litteratur (eller tilsvarande) med fordjuping i nordisk (80 studiepoeng). Av dei 80 studiepoenga (stp) i nordisk må 60 stp vere frå 1000-nivå og 20 stp frå 2000-nivå, og det er eit krav om eit karaktergjennomsnitt tilsvarande C eller betre i desse emna i nordisk. I merknadsfeltet må du oppgje emnekoden på emnet du ynskjer å søke opptak til.

Course overlap

Du vil få en reduksjon i antall studiepoeng (som oppgitt under), dersom du avlegger eksamen i dette emnet og har bestått følgende emne(r) fra før av:

NOR-2113 Nordisk litteraturvitenskap: Jon Fosses forfatterskap 10 stp
NOR-2313 Jon Fosses forfatterskap. Spesialemne for utenlandske studenter. 10 stp

Course content

Jon Fosse har ein særstatus i norsk og internasjonal samtidslitteratur, og dramatikken hans blir sett opp på teater verda rundt. Emnet gir ei fordjuping i Jon Fosses forfattarskap. I tillegg til å presentere sentrale verk og utviklingsliner i forfattarskapen, skrivemåte/poetikk, sjangerspreiing og sjangerblanding, omfattar emnet ein teori- og metodekomponent der sjanger står sentralt.

Objective of the course

Etter bestått emne har studentane følgjande læringsutbytte:

Kunnskap

Studentane har:

  • spesialisert kunnskap om Fosses forfattarskap, enkeltverk og skrivemåte/poetikk
  • inngående kunnskap om sjangerteori/litteraturteori

 

Ferdigheiter

Studentane kan:

  • bruke kunnskapen på nye område innanfor fagfeltet
  • analysere faglege problemstillingar
  • arbeide sjølvstendig med teori og litteratur
  • bruke relevant teori og metode i tolking av litterære tekstar
  • analysere og kritisk drøfte ulike forståingar av forfattarskapen/enkeltverk

 

Kompetanse

Studentane kan:

  • kan formidle sjølvstendig vitskapeleg arbeid på ein fagleg adekvat måte
  • kan kommunisere om faglege problemstillingar innanfor fagområdet


Language of instruction and examination

Norsk

Teaching methods

Undervisninga er organisert med førelesingar og seminar med førebudde studentinnlegg. Undervisning: 2 timar pr. veke i ca. 13 veker.

Assessment

Arbeidskrav:

Følgjande arbeidskrav må vere godkjend før ein kan framstille seg for eksamen:

  • eit førebudd munnleg innlegg på om lag 10 minutt.

 

Eksamen består av:

  • 7 dagars heimeeksamen over oppgjeve emne. Oppgåva skal vere på om lag 10 sider. Valfri målform, bokmål eller nynorsk.

Alle skriftlege arbeid er baserte på følgjande standard: Times New Roman, 12 pkt., 1,5 linjeavstand, 2,5 cm marg.

 

Vurderingsuttrykk:

Bokstavkarakterar:

Ved bedømming av eksamen vert det nytta karakterar etter ein skala frå A til E for bestått, og F for ikkje bestått, med A som beste karakter.

 

Kontinuasjonseksamen:

Ved karakteren F/ikkje greidd til ordinær eksamen har studenten høve til å kontinuere. Kontinuasjonseksamen vert arrangert så snart som mogleg etter ordinær eksamen og normalt seinast 15. februar for emne som vert gitt i haustsemesteret, og 15. september for emne som vert gitt i vårsemesteret.


Recommended reading/syllabus

I Skjønnlitteratur

Romaner
Trilogen Andvake, Olavs draumar, Kveldsvævd. Samlaget, Oslo 2014

Kortprosa
Prosa frå ein oppvekst. Samlaget, Oslo 1994

Lyrikk
Poesiar. Etter Henrik Wergeland. Samlaget, Oslo 2016

Dramatikk
Nokon kjem til å komme. Samlaget, Oslo, 1996
Dødsvariasjonar. Samlaget, Oslo, 2002

 

II Teori

Romanteori
Tone Selboe: Hva er en roman? Universitetsforlaget, Oslo, 2015

Teori om kortprosa (i kompendium)

Utdrag fra Marit Grøtta Litterære bagateller. Introduksjon til litteraturens korttekster. Cappelen Damm Akademisk. Oslo, 2009.

Lyrikkteori
Dan Ringgaard: Digt og rytme, Gads Forlag, København 2001

Dramateori (i kompendium)
Aristoteles: Om diktekunsten, kap. V-XIII (38 s.), overs. av Sam. Ledsaak, Oslo 1989

Deborah R. Geis: ""Always Was Best at Talking to Myself": Monologue and Theatrical (Re)presentation", s. 7-27 i Geis:

Postmodern Theatric(k)s, University of Michigan Press, 1993 (20 s.)

Andrew Kennedy: "Duologues of Isolation", s. 198-233 i Kennedy: Dramatic Dialogue. The Duologue of Personal Encounter, Cambridge 1983 (35 s.)

Error rendering component

  • Earlier years and semesters for this topic