Bilde av Nordli, Ingrid C.
Bilde av Nordli, Ingrid C.
Førstelektor Department of Education ingrid.c.nordli@uit.no +4777645324 You can find me here

Ingrid C. Nordli



  • Ingrid Cathrin Nordli :
    Lyttelæring gjennom lyttesirkel
    Læring om læring 2024 FULLTEKST
  • Ingrid Cathrin Nordli :
    Listening Circle - a path to better listening skills [Lyttesirkel - en vei til bedre lytteferdigheter]
    Listening in Education and Training 2024 FULLTEKST / ARKIV
  • Ingrid C. Nordli, Pål anders Opdal :
    Økte skriveferdigheter gjennom formativ vurdering
    Læring om læring 2022 ARKIV
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Lytte fram forundringsøyeblikk
    Nordisk barnehageforskning 23. December 2022 ARKIV / DOI
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Lytting i samlingsstund
    Universitetsforlaget 2020
  • Ingrid Cathrin Nordli, Kristian Skog :
    Lytting i barnehagen
    Fagbokforlaget 2024
  • Ingrid Cathrin Nordli :
    Hva er lytting og hvordan bruke lytting som verktøy i undervisning? [Vitenskapelig presentasjon]
    2024
  • Ingrid Cathrin Nordli, Kristian Skog :
    Listening circle - A tool for learning listening skills
    2024
  • Ingrid Cathrin Nordli, Kristian Skog :
    Lyttesirkel - et verktøy for tilegnelse av lytteferdigheter
    2024
  • Ingrid Cathrin Nordli, Marva Shand-McIntosh :
    Enhancing early listening development. Milestones
    2024
  • Ingrid Cathrin Nordli :
    Listening Circle - a path to better listening skills
    2024
  • Ingrid Cathrin Nordli :
    Intervju om boka: Lytting i barnehagen [Audiopodkastepisode] v/T. Unstad og H. Habbestad (Programledere). https://open.spotify.com/show/5HLSH0KreGQVPhPgSkQWjn?si=a106295961b94e0e&nd=1&dlsi=fcc24df0ab0e4fae
    19. September 2024
  • Ingrid Cathrin Nordli, Kristian Skog :
    Lytting i barnehagen
    2024
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Tid til tid. Lytting under utvikling.
    2023
  • Ingrid C. Nordli, Rita Azar Lossius :
    Læring i akademisk skriving gjennom respons. Et eksempel fra lektorutdanninga ved UiT
    2023
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Stup i det! 1. Norsk for internasjonale studenter og akademikere, Toril K. Sjo & Trine Rørhus (Fagbokforlaget)
    2023
  • Ingrid C. Nordli :
    Akademisk skriving i BLU - felles opplegg?
    2023
  • Ingrid Cathrin Nordli :
    Hope for listening in education
    The ILA Listening Post 2023
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Prosjektarbeid. En veiledning for studenter, Erling S. Andersen og Eva Schwenke (Fagbokforlaget)
    2023
  • Ingrid C. Nordli :
    Lytting under utvikling
    2023
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Samfunnsvitenskapelige metoder (2.utg.), Sigmund Grønmo (Fagbokforlaget)
    2023
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Språket som superkraft, Kristin Melum Eide (Fagbokforlaget)
    2023
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Curiosity, children’s highway to listening skills
    2023
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Å studere utvikling av andrespråk, Ann-Kristin Helland Gujord (Fagbokforlaget)
    2023
  • Ingrid Cathrin Nordli, Nina Merete Rebni :
    Rapport fra spørreundersøkelse om akademikeres forhold til fenomenet plagiat og bruk av tekstlikhetsprogram
    UiT Norges arktiske universitet 2023
  • Ingrid C. Nordli, Pål anders Opdal :
    Samarbeidslæring og formativ vurdering i et kurs i akademisk skriving
    2022
  • Marit Sundelin, Henriette Ludvigsen, Ingrid C. Nordli :
    Godt språkmiljø
    2022
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Lytting under utvikling. Barns tilegnelse av lytteferdigheter og barnehagepedagogers lydhørhet.
    2022
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Akademisk skriving for bachelor- og masterstudenter (2. utg) (Fagbokforlaget)
    2021
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Presentasjon av publisert artikkel: Lytting i samlingsstund i A. Eriksen & B. Isaksen, Kunsten å samles. Universitetsforlaget 2020
    Stemmer som stemmer : medlemsblad for Norsk stemmepedagogisk forum 2021
  • Ingrid C. Nordli :
    Lytting og stemme - mitt faglige virke
    Stemmer som stemmer : medlemsblad for Norsk stemmepedagogisk forum 2021
  • Ingrid C. Nordli :
    Kristin Asdal og Hilde Reinertsen: Hvordan gjøre dokumentanalyse. En praksisorientert metode
    Norsk pedagogisk tidsskrift 28. May 2021 DOI
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Lytting under utvikling
    2021
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Reggio Emilia - atelierkultur og utforskende pedagogikk (Fagbokforlaget)
    2021
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Skrivetips for studenter (Cappelen Damm Akademisk)
    2021
  • Ingrid C. Nordli :
    Høringssvar: Rapport om særfinansiering av utsatte humaniorafag (Fonetikk) (07.02.2020)
    2020 FULLTEKST
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Hvordan gjøre dokumentanalyse. En praksisorientert metode (Cappelen Damm Akademisk)
    2020
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Uttaleundervisning. Fra teoretisk innsikt til praktisk anvendelse i klasserommet (Fagbokforlaget)
    2020
  • Ingrid C. Nordli :
    Løpende skikkethetsvurdering
    2020
  • Ingrid C. Nordli :
    Skikkethetsvurdering som kvalitetssikring
    2020
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Hva er god veiledning? (Fagbokforlaget)
    2019
  • Anja Maria Pesch, Ingrid C. Nordli :
    (Ute)rommet som arena for språkutvikling. Uterommets innredning og de ansattes rolle
    2019
  • Ingrid C. Nordli, Ingvild Røste :
    Referat: Disputas Signhild Skogdal
    Norsk tidsskrift for logopedi 2017
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Fonetikk for logopeder og audiopedagoger (Universitetsforlaget)
    2016
  • Ingrid C. Nordli, Miriam Wiik, Maria Dardanou, Monica Volden, Bengt A. Haugseth, Anja Maria Pesch et al.:
    Kvalitetsutvikling av tverrfaglig emneundervisning BLU (Barnehagelærerutdanningen)
    UiT Norges arktiske universitet 2016
  • Marit Sundelin, Ingrid C. Nordli :
    Flerspråklighet og begrepsforståelse
    2015
  • Ingrid C. Nordli, Sidsel Boldermo :
    Flerspråklighet og kartlegging av språkutvikling hos barn i barnehagealder
    2015
  • Audhild Nedberg, Ingrid C. Nordli, Hilde Sollid, Marit Sundelin :
    Språklig mangfold og interkulturell kompetanse
    2015
  • Sidsel Boldermo, Ingrid C. Nordli :
    Foreldresamarbeid - prosjekt mangfold
    2015
  • Sidsel Boldermo, Ingrid C. Nordli :
    Språkutvikling hos barn i lys av flerspråklighet
    2015

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →


    Research interests

    • Listening and listening skills
    • Listening and transcription
    • Academic writing
    • Plagiarism and collaboration in academia

    Teaching

    • Speech, language and communication development
    • Listening and listening skills
    • Academic writing
    • Phonetics and phonological development

     


    Member of research group