Hella Veierud Busch
:
Hvem har ansvar for nyutdanna nytilsatte i skolen? Et eksempel på en samarbeidsløsning mellom UH-sektoren og skoleeier.
2023
Hella Veierud Busch,
Maiken Olsen
:
Tettere kontakt - en måte å kvalitetssikre praksis på?
2023
Hella Veierud Busch
:
Integrert skriveopplæring på lektorutdanninga. Erfaringer fra UiT. Hvordan kan økt fokus på skriving som nøkkelkompetanse for framtidige lektorer bidra til deres profesjonsutvikling og hindre frafall i utdanninga?
2023
Hella Veierud Busch
:
Tettere oppfølging i praksis.
2023
Hella Veierud Busch,
Guro Tafjord
:
"Eg har lært at kunnskap er med på å fjerne dei negative haldningane som finnast i samfunnet, og at eg som lærar kan vere med å forebygge dei" - Erfaringar fra arbeid med samiske perspektiv i norsk på grunnskolelærarutdanninga ved Høgskulen i Volda.
2023
Kristin Kibsgaard Sjøhelle,
Hella Veierud Busch
:
NNDF fagseminar: Om fortida i framtida. Kva plass har språk-, litteratur- og kulturhistoriske emne i studie- og skulefaget norsk i framtida?
2023
Hella Veierud Busch,
Mari Veierud Busch
:
Hvorfor er fagspråk viktig?
2022
Hella Veierud Busch
:
Oppfølging av nyutdanna nytilsatte lærere. En livbøye i frådende sjø?
2022
Hella Veierud Busch,
Maiken Olsen
:
En modell for tettere praksisoppfølging av lektorstudenter i videregående skole.
2022
Sarah Hoaas,
Hella Veierud Busch,
Henning Howlid Wærp
:
Litterær kompetanse i Læreplanen for kunnskapsløftet 2020. En undersøkelse av mulighetene for litteraturundervisninga i det fornyede norskfaget.
UiT Norges arktiske universitet 2021
Maiken Davidsson Bjerkli,
Hella Veierud Busch
:
Litterær kompetanse i et virtuelt klasserom. En undersøkelse av en digital litterær samtale (DLS).
UiT Norges arktiske universitet 2021
Marte Idrupsen,
Karoline Dalheim Kornbakk,
Åse Mette Johansen,
Hella Veierud Busch
:
Arbeidsrettet norskopplæring – et helhetlig læringsrom
UiT Norges arktiske universitet 2020
FULLTEKST
Torvid Hegstad,
Hella Veierud Busch,
Åse Mette Johansen
:
Respons som katalysator for utvikling av akademisk tekstkyndighet
UiT Norges arktiske universitet 2020
FULLTEKST
Trine Opdahl Pedersen,
Hella Veierud Busch,
Linda Hamrin Nesby
:
«Det er det same kva det heiter»
En analyse av Olaug Nilssens Tung tids tale (2017)
UiT Norges arktiske universitet 2020
Astrid Leiros Sandberg,
Hella Veierud Busch,
Henning Howlid Wærp
:
Instapoesiens potensiale i klasserommet
UiT Norges arktiske universitet 2020
Lennart Jølle,
Anne-Beathe Mortensen-Buan,
Mads Breckan Claudi,
Kristin Kibsgaard Sjøhelle,
Hella Veierud Busch
:
www.ntnu.no/nndf (Nettverk for norskdidaktisk forskning)
2019
Hella Veierud Busch
:
Hamsun og Pan
2019
Kari Román Øien,
Hella Veierud Busch
:
"Og hans sjel var både sort og hvit". Hvordan bruke Hamsun i dybdelæring for å øke elevenes litterære kompetanse?
UiT Norges arktiske universitet 2019
Birgitte Amalie Solem Pedersen,
Hella Veierud Busch
:
Didaktisk anvendelse av Helga Flatlands Bli
hvis du kan. Reis hvis du må.
UiT Norges arktiske universitet 2019
Ida Bakkejord Vinne,
Ingri Løkholm Ramberg,
Hella Veierud Busch
:
«Forslag til ei løysing»
En analyse av Marianne Clementine Håheims Svart belte i et didaktisk perspektiv.
UiT Norges arktiske universitet 2019
Hella Veierud Busch
:
Vurderingsforskrifter og vurdering i norskfaget for vgs. i pilot for oppfølging av nyutdanna nytilsatte lektorer i Troms.
2018
Frida Kathrin Kristiansen,
Hella Veierud Busch
:
Lærebøkenes makt over multimodale teksters prakt. En studie av tre lærebøkers fokus på multimodale tekster
UiT Norges arktiske universitet 2018
Hella Veierud Busch
:
Knut Hamsun - den moderne litteraturens far?
2017
Tonje Marie Ellingsen,
Hella Veierud Busch,
Kristine Bentzen
:
Minoritetsspråklige elevers møte med litteraturlesing.
En kvalitativ studie av litteraturens potensiale i norskundervisningen
UiT Norges arktiske universitet 2017
Hella Veierud Busch,
Vibeke Øie
:
Hvordan knytte lesning og skriving sammen?
2016
Hella Veierud Busch
:
Skriving og skrivestrategier
2016
Hella Veierud Busch
:
Skriving - baklengs planlegging og tverrfaglig utviklingsarbeid
2016
Hella Veierud Busch
:
Skriving som grunnleggende ferdighet i alle fag
2016