Bilde av Busch, Hella Veierud
Bilde av Busch, Hella Veierud
Universitetslektor Department of Education hella.v.busch@uit.no +4777660402

Hella Veierud Busch



  • Hella Veierud Busch :
    Edvarda Mack: En underlig, pervers og merkelig avlegger av sin far?
    Hamsun-selskapets skriftserie 2015
  • Hella Busch :
    Edvardas ulykkelige jakt på lykke
    2010
  • Hella Veierud Busch :
    Hvem har ansvar for nyutdanna nytilsatte i skolen? Et eksempel på en samarbeidsløsning mellom UH-sektoren og skoleeier.
    2023
  • Hella Veierud Busch, Maiken Olsen :
    Tettere kontakt - en måte å kvalitetssikre praksis på?
    2023
  • Hella Veierud Busch :
    Integrert skriveopplæring på lektorutdanninga. Erfaringer fra UiT. Hvordan kan økt fokus på skriving som nøkkelkompetanse for framtidige lektorer bidra til deres profesjonsutvikling og hindre frafall i utdanninga?
    2023
  • Hella Veierud Busch :
    Tettere oppfølging i praksis.
    2023
  • Hella Veierud Busch, Guro Tafjord :
    "Eg har lært at kunnskap er med på å fjerne dei negative haldningane som finnast i samfunnet, og at eg som lærar kan vere med å forebygge dei" - Erfaringar fra arbeid med samiske perspektiv i norsk på grunnskolelærarutdanninga ved Høgskulen i Volda.
    2023
  • Kristin Kibsgaard Sjøhelle, Hella Veierud Busch :
    NNDF fagseminar: Om fortida i framtida. Kva plass har språk-, litteratur- og kulturhistoriske emne i studie- og skulefaget norsk i framtida?
    2023
  • Hella Veierud Busch, Mari Veierud Busch :
    Hvorfor er fagspråk viktig?
    2022
  • Hella Veierud Busch :
    Oppfølging av nyutdanna nytilsatte lærere. En livbøye i frådende sjø?
    2022
  • Hella Veierud Busch, Maiken Olsen :
    En modell for tettere praksisoppfølging av lektorstudenter i videregående skole.
    2022
  • Sarah Hoaas, Hella Veierud Busch, Henning Howlid Wærp :
    Litterær kompetanse i Læreplanen for kunnskapsløftet 2020. En undersøkelse av mulighetene for litteraturundervisninga i det fornyede norskfaget.
    UiT Norges arktiske universitet 2021
  • Maiken Davidsson Bjerkli, Hella Veierud Busch :
    Litterær kompetanse i et virtuelt klasserom. En undersøkelse av en digital litterær samtale (DLS).
    UiT Norges arktiske universitet 2021
  • Marte Idrupsen, Karoline Dalheim Kornbakk, Åse Mette Johansen, Hella Veierud Busch :
    Arbeidsrettet norskopplæring – et helhetlig læringsrom
    UiT Norges arktiske universitet 2020 FULLTEKST
  • Torvid Hegstad, Hella Veierud Busch, Åse Mette Johansen :
    Respons som katalysator for utvikling av akademisk tekstkyndighet
    UiT Norges arktiske universitet 2020 FULLTEKST
  • Trine Opdahl Pedersen, Hella Veierud Busch, Linda Hamrin Nesby :
    «Det er det same kva det heiter» En analyse av Olaug Nilssens Tung tids tale (2017)
    UiT Norges arktiske universitet 2020
  • Astrid Leiros Sandberg, Hella Veierud Busch, Henning Howlid Wærp :
    Instapoesiens potensiale i klasserommet
    UiT Norges arktiske universitet 2020
  • Lennart Jølle, Anne-Beathe Mortensen-Buan, Mads Breckan Claudi, Kristin Kibsgaard Sjøhelle, Hella Veierud Busch :
    www.ntnu.no/nndf (Nettverk for norskdidaktisk forskning)
    2019
  • Hella Veierud Busch :
    Hamsun og Pan
    2019
  • Kari Román Øien, Hella Veierud Busch :
    "Og hans sjel var både sort og hvit". Hvordan bruke Hamsun i dybdelæring for å øke elevenes litterære kompetanse?
    UiT Norges arktiske universitet 2019
  • Birgitte Amalie Solem Pedersen, Hella Veierud Busch :
    Didaktisk anvendelse av Helga Flatlands Bli hvis du kan. Reis hvis du må.
    UiT Norges arktiske universitet 2019
  • Ida Bakkejord Vinne, Ingri Løkholm Ramberg, Hella Veierud Busch :
    «Forslag til ei løysing» En analyse av Marianne Clementine Håheims Svart belte i et didaktisk perspektiv.
    UiT Norges arktiske universitet 2019
  • Hella Veierud Busch :
    Vurderingsforskrifter og vurdering i norskfaget for vgs. i pilot for oppfølging av nyutdanna nytilsatte lektorer i Troms.
    2018
  • Frida Kathrin Kristiansen, Hella Veierud Busch :
    Lærebøkenes makt over multimodale teksters prakt. En studie av tre lærebøkers fokus på multimodale tekster
    UiT Norges arktiske universitet 2018
  • Hella Veierud Busch :
    Knut Hamsun - den moderne litteraturens far?
    2017
  • Tonje Marie Ellingsen, Hella Veierud Busch, Kristine Bentzen :
    Minoritetsspråklige elevers møte med litteraturlesing. En kvalitativ studie av litteraturens potensiale i norskundervisningen
    UiT Norges arktiske universitet 2017
  • Hella Veierud Busch, Vibeke Øie :
    Hvordan knytte lesning og skriving sammen?
    2016
  • Hella Veierud Busch :
    Skriving og skrivestrategier
    2016
  • Hella Veierud Busch :
    Skriving - baklengs planlegging og tverrfaglig utviklingsarbeid
    2016
  • Hella Veierud Busch :
    Skriving som grunnleggende ferdighet i alle fag
    2016

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →