Bas Senden,
Armin Jentsch,
Nani Teig,
Trude Nilsen,
Janne Fauskanger,
Thomas Frågåt
et al.:
Context matters: adapting and validating the TEDS-instruct observation instrument assessing teaching quality for its use in Norwegian primary education
Frontiers in Education 2025
DOI
Magdalena Kersting,
Solveig Karlsen,
Marianne Ødegaard,
Magne Olufsen,
Marit Kjærnsli,
Mai Lill Suhr
:
Studying the quality of inquiry-based teaching in science classrooms. A systematic video study of inquiry-based science teaching in primary and lower-secondary schools
International Journal of Science Education 2023
ARKIV /
DOI
Johannes Sæleset,
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen
:
Quality of beginner pre-service teachers' science instruction
Acta Didactica Norden (ADNO) 2022
ARKIV /
DOI
Solveig Karlsen,
Magdalena Kersting,
Marianne Ødegaard,
Marit Kjærnsli,
Magne Olufsen,
Mai Lill Suhr Lunde
et al.:
Kjennetegn på utforskende undervisning i naturfag
Fagbokforlaget 2021
Marianne Ødegaard,
Marit Kjærnsli,
Magdalena Kersting,
Solveig Karlsen,
Mai Lill Suhr Lunde,
Magne Olufsen
et al.:
Diskusjon - tettere på naturfag i klasserommet
Fagbokforlaget 2021
Magne Olufsen,
Mai Lill Suhr Lunde,
Marit Kjærnsli
:
Praktiske aktiviteter i naturfag - muligheter for økt elevaktivitet og faglig fordypning?
Fagbokforlaget 2021
Marit Kjærnsli,
Magne Olufsen,
Julius Kristjan Bjørnsson
:
Hva har betydning for elevenes læringsutbytte i naturfag?
Fagbokforlaget 2021
Magdalena Kersting,
Solveig Karlsen,
Marianne Ødegaard,
Marit Kjærnsli,
Magne Olufsen,
Mai Lill Suhr Lunde
et al.:
Ulike dilemmaer knyttet til utforskende undervisning i naturfag
Fagbokforlaget 2021
Mai Lill Suhr Lunde,
Johannes Sæleset,
Solveig Karlsen,
Marit Kjærnsli,
Magdalena Kersting,
Magne Olufsen
et al.:
Hvordan vurdere undervisningskvalitet i naturfag
Fagbokforlaget 2021
Mai Lill Suhr Lunde,
Johannes Sæleset,
Marit Kjærnsli,
Magdalena Kersting,
Solveig Karlsen,
Magne Olufsen
et al.:
Forskningsdesign og metode
Fagbokforlaget 2021
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen,
Johannes Sæleset,
Steinar Thorvaldsen
:
The impact of specialised content courses on student teaching in a Norwegian teacher education programme
Solveig Karlsen,
Magne Olufsen
:
To ulike utdanninger for skolens mellomtrinn. Er det samsvar mellom planverk og praksislæreres erfaringer med studentenes kompetanser på 1-7 og 5-10 utdanningene?
Acta Didactica Norden (ADNO) 04. July 2019
ARKIV /
DOI
Kjell Øystein Netland,
Annfrid Sivertsen,
Magne Olufsen
:
Innføring av studentaktive arbeidsformer i seminarundervisningen. Hvilken betydning har dette på læringsutbyttet og klassemiljøet?
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen,
Marianne Ødegaard
:
Endringer i lærerstudenters kompetanser?
En casestudie fra en ny lærerutdanning ved UiT Norges
arktiske universitet
Solveig Karlsen,
Magne Olufsen,
Ole Anton Haugland,
Steinar Thorvaldsen
:
Et tidlig gløtt inn i den nye norske lærerutdanningen : en komparativ studie av allmennlærer- og masterutdanning i naturfag for grunnskolen
Hans-Georg Køller,
Magne Olufsen,
Marina Stojanovska,
Vladimir Petrusevski
:
Practical work in chemistry and its goals and effects
Chemistry in Action 2015
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen,
Andreassen Monica,
Andy B. Sortland
:
Norske masterutdanninger i naturfag for
grunnskolelærere – store variasjoner i omfang på
masteroppgaver og fagsammensetning
Hans-Georg Køller,
Magne Olufsen,
Marina Stojanovska,
Vladimir Petrusevski
:
Practical Work in Chemistry, its goals and effects
Hans-Georg Køller,
Magne Olufsen
:
Hvordan forbedre studentenes faglige prestasjoner i kjemi? Erfaringer fra FoU-arbeid ved Universitetet i Tromsø
Magne Olufsen,
Arne Oskar Smalås,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Electrostatic interactions play an essential role in DNA repair and cold-adaptation of Uracil DNA glycosylase
Journal of Molecular Modeling 2008
Magne Olufsen,
Elena Papaleo,
Arne Oskar Smalås,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Ion pairs and their role in modulating stability of cold- and warm-active uracil DNA glycosylase
Proteins: Structure, Function, and Bioinformatics 2008
E Papaleo,
Magne Olufsen,
L De Gioia,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Optimization of electrostatics as a strategy for cold-adaptation: A case study of cold- and warm-active elastases
Journal of Molecular Graphics and Modelling 2007
DOI
Magne Olufsen,
Bjørn Olav Brandsdal,
Arne Oskar Smalås
:
Comparative unfolding studies of psychrophilic and mesophilic uracil DNA glycosylase: MD simulations show reduced thermal stability of the cold-adapted enzyme
Journal of Molecular Graphics and Modelling 2007
DOI
Seble Merid Mekonnen,
Magne Olufsen,
Arne Oskar Smalås,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Predicting proteinase specificities from free energy calculations
Journal of Molecular Graphics and Modelling 2006
Magne Olufsen,
Arne Oskar Smalås,
Elin Moe,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Increased flexibility as a strategy for cold adaptation - A comparative molecular dynamics study of cold- and warm-active uracil DNA glycosylase
Journal of Biological Chemistry 2005
Elin Moe,
Ingar Leiros,
Ellen Kristin Riise,
Magne Olufsen,
Olav Lanes,
Arne Oskar Smalås
et al.:
Optimisation of the surface electrostatics as a strategy for cold adaptation of uracil-DNA N-glycosylase (UNG) from Atlantic cod (Gadus morhua)
Journal of Molecular Biology (JMB) 2004
Elin Moe,
Ingar Leiros,
Ellen Kristin Riise,
Magne Olufsen,
Olav Lanes,
Arne Oskar Smalås
et al.:
Optimisation of the surface electrostatics as a strategy for cold adaptation of uracil-DNA N-glycosylase (UNG) from Atlantic cod (Gadus morhua)
Journal of Molecular Biology (JMB) 2004
Ronny Helland,
Honorata Czapinska,
Ingar Leiros,
Magne Olufsen,
Jacek Otlewski,
Arne Oskar Smalås
:
Structural Consequences of Accommodation of Four Non-cognate Amino Acid Residues in the S1 Pocket of Bovine Trypsin and Chymotrypsin
Journal of Molecular Biology (JMB) 2003
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen
:
Hva må til for at kjemieksperimenter skal gi gode læringssituasjoner?
Kjemi 2024
Magne Olufsen
:
Video som forskningsmetode
2024
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen
:
Pre- and post-activities are Important for Facilitating Learning of Content Knowledge in Chemistry Experiments
2024
Magne Olufsen
:
Hvordan kan praktisk kjemiundervisning bidra til læring i faget?
2024
Magne Olufsen
:
Video som forskningsmetode i masteroppgaven
2021
Johannes Sæleset,
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen,
Patricia Friedrichsen
:
Pre-service science teachers’ knowledge and teaching practices
UiT Norges arktiske universitet 2021
Marianne Ødegaard,
Marit Kjærnsli,
Solveig Karlsen,
Magdalena Kersting,
Mai Lill Suhr Lunde,
Magne Olufsen
et al.:
Tett på naturfag i klasserommet (Linking Instruction in Science & Student Impact)
2021
Magne Olufsen
:
Erfaringer med masterutdanninger for grunnskolelærere ved UiT campus Tromsø
2019
Magne Olufsen
:
Hvordan jobbe utforskende i naturfag?
2018
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen
:
Changes in preservice teachers' knowledges? A case study from the new teacher education program at UiT – The arctic university of Norway
2017
Johannes Sæleset,
Magne Olufsen
:
Argumentasjonsferdigheit i naturfag. Samspel mellom naturfagleg kunnskap og undervisingsmetodar som fremjar argumentasjonsferdigheit.
UiT Norges arktiske universitet 2016
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen
:
Små kjemiforsøk til bruk i klasserommet
2016
Magne Olufsen
:
Aktiv læring øker studentens faglige prestasjoner. Tips til metoder og glimt fra forskninga
2015
Tove Elinor Holmbukt,
Magne Olufsen
:
Arbeidskrav i engelsk og naturfag
2012
Seble Merid Mekonnen,
Magne Olufsen,
Arne Oskar Smalås,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Predicting Proteinase Specificities from Free Energy Calculations
Magne Olufsen
:
Increased Molecular Flexibility Plays a Central Role in Cold-Adaptation of Uracil DNA Glycosylase (UDG)
2005
Magne Olufsen
:
MD simulations reveal important features of cold-adaptation for Uracil DNA Glycosylase (UDG)
2005
Magne Olufsen
:
A comparative unfolding study of cold- and warm-active uracil DNA glycosylase (UDG)
2005
Magne Olufsen
:
Increased Molecular Flexibility Plays a Central Role in Cold-Adaptation of Uracil DNA Glycosylase (UDG)
2004
Magne Olufsen,
Bjørn Olav Brandsdal,
Elin Moe,
Arne Oskar Smalås
:
Increased Molecular Flexibility Plays a Central Role in Cold-Adaptation of Uracil DNA Glycosylase
2004