Bilde av Opdal, Pål Anders
Bilde av Opdal, Pål Anders
Assoociate professor of education (pedagogy) / philosophy og education Department of Education pal.a.opdal@uit.no +4777623225 You can find me here

Pål Anders Opdal


Job description

Opdal is associate professor in education (pedagogy) / the philosophy of education. In addition to researching, Opdal teaches at both BA-, MA-, PhD- and colleague-level and also supervises students at all these levels. Opdal's research consists primarily in theoretical analyses of foundational educational concepts (refer here for an example: https://link.springer.com/article/10.1007/s11217-021-09796-3), but he also works empirically with educational questions. His teaching is primarily in the philosophy of education, didactics and university-pedagogy, but he also teaches methodology.


  • Ingrid C. Nordli, Pål anders Opdal :
    Økte skriveferdigheter gjennom formativ vurdering
    Læring om læring 2022 ARKIV
  • Pål Anders Opdal :
    To Do or To Listen? Student Active Learning vs. the Lecture
    Studies in Philosophy and Education 2021 ARKIV / DOI
  • Pål anders Opdal :
    Inside the Black Box: On the Concepts "Teaching" and "Learning" and the Connections Between Them
    Scandinavian Journal of Educational Research 2019 DOI
  • Pål anders Opdal :
    Språk på tomgang? Om "læringsutbytte" i norsk høyere utdanning
    UNIPED 2018 ARKIV / DOI
  • Pål anders Opdal :
    From teaching to learning? Scientific staff reflecting upon their own teaching. [Fra undervisning til læring? Vitenskapelig ansatte reflekterer over egen undervisningshverdag]
    Nordic Studies in Education 2018 DOI
  • Pål anders Opdal :
    Å kunne mer enn man har lært? Om "generell kompetanse" i Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk
    Studier i Pædagogisk Filosofi 2016 DOI
  • Ingrid C. Nordli, Pål anders Opdal :
    Samarbeidslæring og formativ vurdering i et kurs i akademisk skriving
    2022
  • Pål Anders Opdal :
    Costs and Benefits to on-line teaching ("Zoom-teaching") in Higher Education
    2022
  • Pål Anders Opdal :
    Vertikalt og horisontalt: Nivåskildringene i NKR
    2022
  • Pål Anders Opdal :
    Three Philosophers in the Afterlife - What Happened to Their Thoughts? On the Development of Educational Thinking
    2022
  • Pål Anders Opdal :
    Metaphors in Education
    2022
  • Pål Anders Opdal :
    Conversations on a Mortal Question: On the Nature of Educational Science
    2022
  • Pål Anders Opdal :
    Undervisningens hva, hvordan og hvorfor - og (litt) om underviserens handlingsrom
    2022
  • Pål Anders Opdal :
    From the Perspective of the Future - The Impact of Select Educational Ideas
    2022
  • Pål Anders Opdal :
    Learning: What is it and how, and why, do you measure it?
    2021
  • Pål Anders Opdal :
    Time in education(al settings)
    2021
  • Pål Anders Opdal :
    To listen or to do? The lecture vs. student active forms of learning
    2020
  • Pål Anders Opdal :
    Student active forms of learning - attempt at a characterization
    2019
  • Pål Anders Opdal :
    Hva er nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk for livslang læring?
    2019
  • Pål Anders Opdal :
    NKR i studiekvalitetsarbeid - fra teori til praksis
    2019
  • Pål Anders Opdal :
    On formative Assessment: A Critical Analysis
    2018
  • Pål anders Opdal :
    "Læringsutbytte" i høyere utdanning: et kritisk perspektiv
    2016
  • Pål anders Opdal :
    Læringsutbytte - tips og triks
    2016
  • Pål anders Opdal :
    Oppsummering av Biesta
    2016
  • Anne Eriksen, Pål anders Opdal, Jens Breivik :
    Fra undervisning til læring i et kurs i universitetspedagogikk for stipendiater.
    2016
  • Pål anders Opdal :
    Om "læringsutbytte" - kritiske merknader
    2015
  • Pål anders Opdal :
    "Læringsutbytte" i høyere utdanning: kritiske perspektiver
    2014

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →