Kristine Helen Korsnes
:
Lur eller lurt med ChatGPT? ChatGPT som lærings- og avlæringsverktøy
2024
Kristine Helen Korsnes
:
Helhetlig forståelse av kvalitetsarbeid i praksis. Studentevaluering, lærerevaluering og oppfølgning av evalueringsdata.
2023
Kristine Helen Korsnes
:
Paneldebatt: Hvilke muligheter og utfordringer står
juristutdannelsen overfor de kommende årene?
2023
Kristine Helen Korsnes
:
Hva kan studentaktiv læring være og hvordan kan vi tilrettelegge for det på masterstudiene i rettsvitenskap?
2023
Kristine Helen Korsnes
:
ChatGPT og KI i jussutdanningen
2023
Kristine Helen Korsnes
:
Deltaker i panelsamtale på seminaret Utdanner vi jurister for gårsdagens virkelighet?
2023
Kristine Helen Korsnes
:
Bruk av digitalt læringsrom i internasjonal privatrett for å støtte studentenes læring
2023
Kristine Helen Korsnes
:
Erfaringer og refleksjoner om det å være mentor for kollegaer som deltar på pedagogisk basiskompetanseprogram
2022
Kristine Helen Korsnes
:
Om Høyesteretts rolle som utvikler av norsk internasjonal privatrett
2022
Kristine Helen Korsnes
:
Vurdering til læring ved bruk av praksismappe og praksisseminar som nye vurderingsformer
Læring om læring 2022
DATA
Kristine Helen Korsnes
:
Vurdering til læring ved bruk av praksismappe og praksisseminar som nye vurderingsformer
2022
Kristine Helen Korsnes
:
Hvordan kan vi jobbe mot frafall på studiene våre?
2022
Kristine Helen Korsnes
:
Hvordan systematisk følge opp evalueringsdata? Eksempler fra Det juridiske fakultet.
2021
Kristine Helen Korsnes
:
How can we support first-year students in learning how to write academically?Experiences from the Faculty of Law at UiT
2021
Kristine Helen Korsnes
:
Pedagogisk lederskap og kollegialt lærersamarbeid
2021
Kristine Helen Korsnes
:
Utdanning av fremtidens jurist
2021
Kristine Helen Korsnes
:
Lærersamarbeid om undervisning – slik gjør vi det!
2021
Kristine Helen Korsnes
:
Utdanningsdekanene. Dette mener de om jusstudiet
og nye aktører.
22. September 2021
Kristine Helen Korsnes
:
Hvordan skal man lære studentene å lære – hjemmefra?
Kristine Helen Korsnes,
Jorun I Rui,
Marie Vangen
:
Høringsuttalelse – forslag til midlertidig lov om endringer i rettens sammensetning mv. for å avhjelpe konsekvenser av utbrudd av Covid-19
Kristine Helen Korsnes
:
Hvordan kan vi ruste studentene våre til å møte samfunnets og arbeidslivets behov i fremtiden?
2020
Kristine Helen Korsnes
:
Lunsjseminar #13: Paneldebatt - Hva skal vi med høst 2020?
2020
Kristine Helen Korsnes
:
Juridisk undervisning i Koronatiden: Erfaringer og veien videre
Kristine Helen Korsnes,
Bjørn-Petter Finstad,
Trine Fossland
:
Timeregnskapet og studentaktive læringsformer – i spennet mellom forventning, ledelse og samarbeidskultur. Rapport fra arbeidsgruppe for gjennomgang av registrering og fordeling av undervisning med studentaktive læringsformer, nedsatt av Strategisk utdanningsutvalg høsten 2019, avgitt desember 2020
UiT Norges arktiske universitet 2020
Kristine Helen Korsnes
:
Hvordan tar vi imot og følger opp nye studenter?
2020
Kristine Helen Korsnes
:
Digital undervisning og læring hos oss
2020
Anna Nylund,
Kristine Helen Korsnes
:
Høringsuttalelse til utkast til Haag konferansens Judgments Convention
2019
Kristine Helen Korsnes
:
En kommentar til forslag om rettsvalgsregler på arverettens område
2019
Kristine Helen Korsnes,
Anna Nylund
:
"Ny" praksisordning - pilot 2019
2019
Kristine Helen Korsnes
:
Pedagogisk oppfølgingsprogram for nyansatte +
2019
Kristine Helen Korsnes
:
«Innholdet i en pedagogisk mappe - Hva må være på plass etter retningslinjene?», og
«Pedagogiske utviklingsarbeider - hva og hvordan?»
2019
Kristine Helen Korsnes
:
Læring og kunnskap for fremtidens jurist. Fyrtårnprosjekt ved Det juridiske fakultet, UiT Norges arktiske universitet.
2019
Kristine Helen Korsnes
:
Pedagogiske muligheter ved bruk av IKT i undervisning
-Erfaringer fra utnyttelse av digitale muligheter på masterstudiet i rettsvitenskap
2018
Kristine Helen Korsnes,
Magne Frostad
:
Hvordan kan vi bruke Canvas i undervisningen?
2018
Kristine Helen Korsnes,
Magne Frostad
:
Bidrar utvikling og bruk av digitale læringsrom i Canvas til en forbedring av jusstudenters læringsutbytte?
Læring om læring 2018
Kristine Helen Korsnes
:
Å være jusstudent i Tromsø. Med fokus på fyrtårnsprosjektet og videreføringen av det. Innlegg JSU fagråd Tromsø.
2018
Kristine Helen Korsnes
:
Begynnerkollokvieordningen ved det juridiske fakultet, UiT
2018
Magne Frostad,
Kristine Helen Korsnes
:
Læring og Canvas: Bidrar utvikling og bruk av digitale læringsrom i Canvas til en forbedring av jusstudenters læringsutbytte?
2018
Kristine Helen Korsnes,
Magne Frostad
:
Bidrar utvikling og bruk av digitale læringsrom i Canvas til en forbedring av jusstudenters læringsutbytte?
kristine helen Korsnes
:
Feil fokus- eller fokus på feil?
«Bakvendt» undervisning og digitaliserte verktøy som metoder til å fremme skriveferdigheter
2017
Kristine Helen Korsnes
:
Muntlige presentasjoner i undervisningen
2017
Kristine Helen Korsnes
:
Semesteroppgaven
2017
Kristine Helen Korsnes
:
Muntlig eksamen
2017
Kristine Helen Korsnes,
Lena R. Lauritsen Bendiksen,
kjersti Dahle
:
Kompetanse og læringsutbytte. Fyrtårnsprosjektet ved det juridiske fakultet.
2017
Kristine Helen Korsnes
:
Skriving på studiet
2016
Kristine Helen Korsnes
:
Fyrtårnsprosjektet Kompetanse og læringsutbytte,
Det juridiske fakultet
- Hvilke tiltak er igangsatt og planlagt på første avdeling?
2015