Mariann Cesilie Løkse,
Torstein Låg,
Mariann Solberg,
Helene N. Andreassen,
Mark Stenersen
:
Teaching information literacy in higher education: Effective teaching and active learning
Chandos Publishing 2017
Mariann Cesilie Løkse,
Vibeke Bårdsdatter Bårnes
:
Information literacy : how to find, evaluate and cite sources
Cappelen Damm Akademisk 2014
Mariann Cesilie Løkse,
Vibeke Bårdsdatter Bårnes
:
Informasjonskompetanse : håndbok i kildebruk og referanseteknikker
Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2011
Mariann Cesilie Løkse
:
Gi en bok!
Nordlys 16. November 2020
ARKIV
Lars Figenschou,
Mariann Cesilie Løkse
:
Har vi forberedt ungdommen på det digitaliserte livet og den nye skolehverdagen?
Mariann Cesilie Løkse,
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Mark Stenersen
:
Bridging the gap: easing the transition to higher education with an information literacy MOOC
Facet Publishing 2016
Mariann Cesilie Løkse,
Mariann Solberg
:
Strengthening teacher qualifications to prevent student plagiarism – presentation of an online course and discussion of a strategy
Mariann Cesilie Løkse
:
Spiller fagreferentene bingo med litteraturbudsjettet? En sammenlikning av bibliotekets bokbestillinger og
brukernes litteraturbehov
2015
Mariann Cesilie Løkse,
Lars Figenschou
:
Learning opportunities and barriers: making the most of MOOC usage data
2015
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Mark Stenersen,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Torstein Låg
:
Like a bridge over troubled water: Økt læring og forståelse av akademia eksemplifisert ved et interaktivt nettmøte mellom universitetet og den nye studenten
Mariann Cesilie Løkse,
mona Magnussen
:
Show me your search strings
Online searcher : information discovery, technology, strategies 2014
FULLTEKST
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Lars Figenschou,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Mark Stenersen
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy thinking. I
2014
Torstein Låg,
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Mark Stenersen
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. IV
2014
Mariann Cesilie Løkse,
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Vibeke Flytkjær,
Torstein Låg,
Mark Stenersen
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. III
2014
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Mark Stenersen,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Torstein Låg
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. II (PechaKucha)
2014
Mariann Cesilie Løkse
:
Om skolebibliotekets vidunderlige verden
Mariann Cesilie Løkse,
mona Magnussen
:
Show me your search strings! What can search statistics tell us about user behaviour?
Information Today Euorpe 14. November 2013
FULLTEKST
Mariann Cesilie Løkse,
mona Magnussen
:
Show me your search strings! Statistics and user behaviour
Mariann Cesilie Løkse,
Torstein Låg
:
Deterring student plagiarism by strengthening teacher qualifications
2013
Mariann Cesilie Løkse,
Karen Johanne Buset
:
What happens next? Life after 2.0-training in academic libraries
2010
Mariann Cesilie Løkse
:
"... men jeg ble positivt overrasket" Undervisning i informasjonskompetanse: Hva gjør vi og hva synes studentene?
2010
Mariann Cesilie Løkse,
Frode Skarstein
:
"Where is this library you're talking about?" Student feedback on information literacy classes
2009
Mariann Cesilie Løkse,
Jannicke Røgler
:
What difference does it make? Norwegian libraries after 23 things
2008
Mariann Cesilie Løkse
:
How to be a teacher librarian
2007
Mariann Cesilie Løkse
:
UB på timeplanen: Et vellykket samarbeid mellom Hum.fak. og Universitetsbiblioteket i Tromsø
2006
Mariann Cesilie Løkse
:
Teaching Information Competency to University Students
2005