gerd Berge,
Iris Borch,
Kine Maridatter Dørum Maxwell,
Jens Breivik,
Torill Sommerlund,
Marko Lukic
:
WE’RE ALL IN THIS TOGETHER: A COLLABORATIVE FRAMEWORK FOR CO-CREATING NOVEL ASSESSMENT PRACTICES IN A WORLD WHERE GENERATIVE AI EXISTS
ICERI Proceedings 10. November 2025
Iris Borch,
Kine Maridatter Dørum Maxwell,
Jens Breivik,
gerd Berge,
Marko Lukic,
Torill Sommerlund
:
Strengthening dialogue between students and teachers about generative AI in rethinking assessment practices in higher education
ICERI2025 Proceedings 10. November 2025
DOI
Jens Breivik,
Kristine Ludvigsen,
Ingjald Pilskog,
Elisabeth Grov Beisland,
Alexander Selvikvåg Lundervold
:
Er universitetspedagogiske kurs relevante? Erfaringer fra et kurs om diskusjon som læringsaktivitet
Jens Breivik
:
Argumentative patterns in students’ online discussions in an introductory philosophy course. Micro- and macrostructures of argumentation as analytic tools
Nordic Journal of Digital Literacy 2020
DOI /
ARKIV
Kristine Ludvigsen,
Rune Johan Krumsvik,
Jens Breivik
:
Behind the scenes: Unpacking student discussion and critical reflection in lectures
British Journal of Educational Technology (BJET) 2020
DOI /
ARKIV
Mariann Solberg,
Jens Breivik
:
Digitale verktøy og læring i høyere utdanning
2016
Jens Breivik
:
Critical Thinking in Online Educational Discussions Measured as Progress through Inquiry Phases: A Discussion of the Cognitive Presence Construct in the Community of Inquiry Framework
Mariann Solberg,
Jens Breivik
:
Kritisk tenkning
2018
Anne Eriksen,
Pål anders Opdal,
Jens Breivik
:
Fra undervisning til læring i et kurs i universitetspedagogikk for stipendiater.
2016
Øystein Lund,
Trine Fossland,
Jens Breivik
:
Utvikling av mod, ul 3 uDig: Nettbaserte diskusjoner og webmøter i undervisning
2015
Jens Breivik
:
Hvor digital er høyere utdanning?
2012
Jens Breivik,
Håvard Løkke
:
Filosofi i skolen - en kunnskapsoversikt
Kristin Emilie W Bjørndal,
Jens Breivik
:
Fra filosofiens abstraksjoner til lek og dialog.
2006