Ragni Vik Johnsen
:
Flerspråklighet som ressurs for individ og språklæring
2023
Ragni Vik Johnsen
:
Sámi in the main street of Tromsø, Norway – projectification or permanent responsibility?
2023
Ragni Vik Johnsen
:
Hva kan søppelkasser, skilt og graffiti lære oss om tekst og flerspråklighet?
Forskning.no 2023
Ragni Vik Johnsen
:
"Do you even langrenn bra?" Stiliserte identiteter i en flerspråklig familie
2023
Ragni Vik Johnsen
:
Språklige landskap og språkideologier i overganger fra en innføringsklasse
2023
Hilde Sollid,
Ragni Vik Johnsen,
Tamás Péter Szabó
:
Historically minoritized languages in public spaces – why does it matter?
2023
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid,
Tamás Péter Szabó
:
Sámi in the main street of Tromsø, Norway – projectification or permanent responsibility?
2023
Ragni Vik Johnsen,
Carola Babette Kleemann,
Øystein Alexander Vangsnes,
Maud Westendorp
:
Føreord
Ragni Vik Johnsen,
Marit Fredeng
:
"Men hva betyr det egentlig å bruke det som eller ha det som en ressurs?" En kvalitativ studie av fem norsklæreres refleksjoner omkring flerspråklighet som ressurs og skriveopplæring for elever med norsk som andrespråk
UiT Norges arktiske universitet 2023
Ragni Vik Johnsen,
Florian Hiss
:
Allocating, taking and negotiating responsibility for language choice: The interplay between policies, discourses and individual voices
2023
Ragni Vik Johnsen
:
Playfulness in (multilingual) family interaction
2023
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid
:
Tracing multilingulism as language choice in educational statistics
2022
Rafael Lomeu Gomes,
Samantha Goodchild,
Ingunn Indrebø Ims,
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid,
Bente Ailin Svendsen
:
Sociolinguistic change in Norway - from unity («felleskulturen» eller «enhetskulturen”) to linguistic and cultural pluralism?
2022
Aafke Diepeveen,
Rafael Lomeu Gomes,
Samantha Goodchild,
Ingunn Indrebø Ims,
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid
et al.:
Language, Globalisation and the Nation. The workshop series from a Norwegian perspective
2022
Ragni Vik Johnsen
:
Vi må unngå å se på barn i et mangelperspektiv
Periskop 2022
Ragni Vik Johnsen,
Frida Eidset,
Johanne Gåsland
:
«Æ trur ikke æ ville vært den æ e viss æ ikke hadde hatt språket» En kvalitativ studie av et utvalg elevers refleksjoner rundt samisk språk og identitet
UiT Norges arktiske universitet 2022
Ragni Vik Johnsen
:
Anne Hvenekilde-forelesningen: "Leken språkbruk i hos ungdom i flerspråklige familier: Flerspråklighet som ressurs i sosiale samhandlinger"
2022
Ragni Vik Johnsen
:
Flerspråklige unge leker med språket hjemme
Forskning.no 2022
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid
:
Byen som kanskje ville være samisk likevel? Utviklinger i det språklige og semiotiske landskapet i Tromsø sentrum
2022
Ragni Vik Johnsen
:
Bokmelding av Blikk for språk: Sosiokulturelle perspektiver på norsk språkvirkelighet
Ragni Vik Johnsen
:
Teasing and playfulness in translingual family interactions
2020
Ragni Vik Johnsen
:
"Don't be a potetsur" – Erting og verbal forulemping i en flerspråklig familie
2019
Ragni Vik Johnsen
:
«Quiero juksear en la julaftenito» – Flerspråklige praksiser, metaspråk og kreativitet i flerspråklige familier
2019
Ragni Vik Johnsen
:
Identity, language choice and agency in a transnational family
2018
Ragni Vik Johnsen,
Maria Antonina Obojska
:
‘We tried speaking Norwegian to practice but that we've given up’ – linguistic mudes in transnational families in Norway
2017
Kristin Myklestu,
Ragni Vik Johnsen
:
More or less Norwegian? Foreign accented Norwegian: Attitudes, intelligibility, comprehensibility.
2017
Ragni Vik Johnsen
:
Adolescents in Russian and Latin American families in Tromsø.
2016
Ragni Vik Johnsen
:
Multilingual families in Tromsø Ideologies, practice and identity
2016
Ragni Vik Johnsen
:
«Snakka relativt bra norsk» - En studie av ungdommers forståelse av og holdninger til norsk med utenlandsk aksent
2015
Ragni Vik Johnsen
:
«Relativt bra norsk» - En sosiolingvistisk studie av ungdommers forståelse av
og holdninger til norsk med utenlandsk aksent
Universitetet i Oslo 2015