Hella Veierud Busch
:
Å vere nordlending var altså nok til å bli ekskludert frå både bustad og kjærleik
iTromsø 13. May 2025
Hella Veierud Busch,
Ann-Tove, Eriksen
:
Kva skjer med nynorsken i den nye rammeplanen for lærarutdanningane?
16. May 2025
Hella Veierud Busch
:
Norskfagleg profesjonsnettverk. Erfaringar og utfordringar med å etablere nettverk og balansert samarbeid.
2025
Hella Veierud Busch,
Maiken Olsen
:
Tettere kontakt - en måte å kvalitetssikre praksis på?
2023
Hella Veierud Busch
:
Hvem har ansvar for nyutdanna nytilsatte i skolen? Et eksempel på en samarbeidsløsning mellom UH-sektoren og skoleeier.
2023
Hella Veierud Busch
:
Integrert skriveopplæring på lektorutdanninga. Erfaringer fra UiT. Hvordan kan økt fokus på skriving som nøkkelkompetanse for framtidige lektorer bidra til deres profesjonsutvikling og hindre frafall i utdanninga?
2023
Hella Veierud Busch
:
Tettere oppfølging i praksis.
2023
Hella Veierud Busch,
Guro Tafjord
:
"Eg har lært at kunnskap er med på å fjerne dei negative haldningane som finnast i samfunnet, og at eg som lærar kan vere med å forebygge dei" - Erfaringar fra arbeid med samiske perspektiv i norsk på grunnskolelærarutdanninga ved Høgskulen i Volda.
2023
Hella Veierud Busch,
Mari Veierud Busch
:
Hvorfor er fagspråk viktig?
2022
Hella Veierud Busch,
Maiken Olsen
:
En modell for tettere praksisoppfølging av lektorstudenter i videregående skole.
2022
Hella Veierud Busch
:
Oppfølging av nyutdanna nytilsatte lærere. En livbøye i frådende sjø?
2022
Sarah Hoaas,
Hella Veierud Busch,
Henning Howlid Wærp
:
Litterær kompetanse i Læreplanen for kunnskapsløftet 2020. En undersøkelse av mulighetene for litteraturundervisninga i det fornyede norskfaget.
UiT Norges arktiske universitet 2021
Maiken Davidsson Bjerkli,
Hella Veierud Busch
:
Litterær kompetanse i et virtuelt klasserom. En undersøkelse av en digital litterær samtale (DLS).
UiT Norges arktiske universitet 16. May 2021
Astrid Leiros Sandberg,
Hella Veierud Busch,
Henning Howlid Wærp
:
Instapoesiens potensiale i klasserommet
UiT Norges arktiske universitet 31. May 2020
Torvid Hegstad,
Hella Veierud Busch,
Åse Mette Johansen
:
Respons som katalysator for utvikling av akademisk tekstkyndighet
UiT Norges arktiske universitet 02. June 2020
Marte Idrupsen,
Karoline Dalheim Kornbakk,
Åse Mette Johansen,
Hella Veierud Busch
:
Arbeidsrettet norskopplæring - et helhetlig læringsrom
UiT Norges arktiske universitet 28. May 2020
Trine Opdahl Pedersen,
Hella Veierud Busch,
Linda Hamrin Nesby
:
«Det er det same kva det heiter». En analyse av Olaug Nilssens Tung tids tale (2017)
UiT Norges arktiske universitet 02. June 2020
Birgitte Amalie Solem Pedersen,
Hella Veierud Busch
:
Didaktisk anvendelse av Helga Flatlands Bli hvis du kan. Reis hvis du må.
UiT Norges arktiske universitet 15. May 2019
Hella Veierud Busch
:
Hamsun og Pan
2019
Kari Román Øien,
Hella Veierud Busch
:
"Og hans sjel var både sort og hvit".
Hvordan bruke Hamsun i dybdelæring for å øke elevenes litterære kompetanse?
UiT Norges arktiske universitet 13. May 2019
Ida Bakkejord Vinne,
Ingri Løkholm Ramberg,
Hella Veierud Busch
:
"Forslag til ei løysing" - En analyse av Marianne Clementine Håheims Svart belte i et didaktisk perspektiv.
UiT Norges arktiske universitet 15. May 2019
Hella Veierud Busch
:
Vurderingsforskrifter og vurdering i norskfaget for vgs. i pilot for oppfølging av nyutdanna nytilsatte lektorer i Troms.
2018
Frida Kathrin Kristiansen,
Hella Veierud Busch
:
Lærebøkenes makt over multimodale teksters prakt. En studie av tre lærebøkers fokus på multimodale tekster
UiT Norges arktiske universitet 16. May 2018
Hella Veierud Busch
:
Knut Hamsun - den moderne litteraturens far?
2017
Tonje Marie Ellingsen,
Hella Veierud Busch,
Kristine Bentzen
:
Minoritetsspråklige elevers møte med litteraturlesing.
En kvalitativ studie av litteraturens potensiale i norskundervisningen
UiT Norges arktiske universitet 2017
Hella Veierud Busch
:
Skriving som grunnleggende ferdighet i alle fag
2016
Hella Veierud Busch,
Vibeke Øie
:
Hvordan knytte lesning og skriving sammen?
2016
Hella Veierud Busch
:
Skriving og skrivestrategier
2016
Hella Veierud Busch
:
Skriving - baklengs planlegging og tverrfaglig utviklingsarbeid
2016