Bilde av Tollefsen, Maria Medby
Bilde av Tollefsen, Maria Medby
Teacher in Musicianship. Head of Bachelor in music performance. Academy of Music maria.m.tollefsen@uit.no +4777660535 92282769

Maria Medby Tollefsen



  • Hilde Blix, Maria Medby Tollefsen :
    Digitale læringsressurser i høyere musikkutdanning
    Journal for Research in Arts and Sports Education 2018 ARKIV / DOI
  • Maria Medby Tollefsen, Charlotte Thingelstad :
    MUSed- studentaktiv læring i musikkutdanning.
    UiT Norges arktiske universitet 2022
  • Maria Medby Tollefsen :
    The relative number system – a tool for melodic understanding, reading, writing and developing inner hearing
    2024
  • Maria Medby Tollefsen :
    Strategies for learning meters and basic rhythm patterns
    2024
  • Maria Medby Tollefsen :
    Heteropodic meters in class
    2024
  • Maria Medby Tollefsen :
    Developing non-tonal musical skills through working with basic structures
    2024
  • Maria Medby Tollefsen :
    Strategier i arbeid med tonalitet og melodi
    2024
  • Maria Medby Tollefsen :
    Strategier i arbeid med taktarter og grunnleggende rytme
    2024
  • Katarzyna Julia Leikvoll, Maria Medby Tollefsen, Linda Cecilie Halvorsen, Ragnhild Briseid, Helga Rut Gudmundsdottir :
    Spilleglede og musikkforståelse - med notelesing i fokus
    2024 FULLTEKST
  • Katarzyna Julia Leikvoll, Maria Medby Tollefsen, Hilde Synnøve Johansen Blix, Linda Cecilie Halvorsen :
    På vei mot samarbeid mellom forskere og praksisfeltet – med musikkliteracy som eksempel
    2024
  • Maria Medby Tollefsen :
    Grunnbkurs i gehør og musikkteori
    2024
  • Maria Medby Tollefsen, Katarzyna Julia Leikvoll, Linda Cecilie Halvorsen, Hilde Synnøve Johansen Blix :
    På vei mot samarbeid mellom forskere og praksisfeltet – med musikkliteracy i fokus
    2024
  • Maria Medby Tollefsen, Laura Gorbe-Ferrer, Esa Olavi Lilja :
    The entrance exams for higher music education in Norway - a project in four stages
    2023
  • Laura Gorbe-Ferrer, Maria Medby Tollefsen, Esa Olavi Lilja :
    Las pruebas de acceso en la enseñanza superior en Noruega. Primeros pasos hacia una revisión sistemática
    2023
  • Maria Medby Tollefsen :
    The relative number system - a tool for melodic understanding, reading, writing and inner hearing
    2023
  • Maria Medby Tollefsen :
    Polyrhytms - a top down approach
    2023
  • Maria Medby Tollefsen :
    Developing non-tonal musical skills through working with basic structures
    2023
  • Maria Medby Tollefsen :
    Strategies for learning meters and basic rhythm patterns
    2023
  • Maria Medby Tollefsen :
    Harmony- singing and improvising as tools for strengthening the understanding and inner hearing of harmony
    2023
  • Maria Medby Tollefsen, Carlo Vincenzo Allemano, Anne Lise Sollied :
    Apokalypsens riddere
    2023
  • Maria Medby Tollefsen :
    Digitalt grunnkurs i gehør og musikkteori - prosess og resultat
    2023
  • Maria Medby Tollefsen :
    Digitalt grunnkurs i gehør og musikkteori - populærvitenskapelig artikkel
    Podium. FOU-magasin fra Universitetet i Tromsø, Det kunstfaglige fakultet 2023
  • Maria Medby Tollefsen :
    Podium 2023: Kunsten å endre
    Podium. FOU-magasin fra Universitetet i Tromsø, Det kunstfaglige fakultet 2023
  • Maria Medby Tollefsen, Esa Lilja, Laura Gorbe-Ferrer :
    Opptaksprøven i teori og gehør i høyere musikkutdanning - et prosjekt i fire stadier
    2023
  • Maria Medby Tollefsen, Andreas Fliflet :
    Digitalt grunnkurs i gehør og musikkteori
    2022
  • Maria Medby Tollefsen :
    Sharing the Podium
    Podium. FOU-magasin fra Universitetet i Tromsø, Det kunstfaglige fakultet 2022
  • Maria Medby Tollefsen :
    Tribute to John William
    2022
  • Maria Medby Tollefsen :
    Polyrhythms – a top-down approach
    2022
  • Maria Medby Tollefsen :
    Koronatilpasset opptaksprøve
    Podium. FOU-magasin fra Universitetet i Tromsø, Det kunstfaglige fakultet 2022
  • Maria Medby Tollefsen :
    Score reading with transposing instruments and various clefs.
    2022
  • Maria Medby Tollefsen, Michael Strobelt :
    Sharing the Podium - prosess og resultat
    2022
  • Hilde Synnøve Blix, Maria Medby Tollefsen :
    Digitale læringsressurser i høyere musikkutdanning
    2021
  • Maria Medby Tollefsen :
    Partituret- dirigentens beste venn!
    2021
  • Maria Medby Tollefsen :
    La Traviata. Fullscenisk fremføring av operaen under Arktisk operafestival. Rolle: dirigent.
    2021
  • Michael Strobelt, Maria Medby Tollefsen :
    Sharing the Podium - peer learning i dirigentutdanning
    2020
  • Maria Medby Tollefsen :
    Music by numbers- an introduction to the Scandinavian number methodology
    2020
  • Maria Medby Tollefsen :
    An approach to wholoetone tonality
    2020
  • Maria Medby Tollefsen :
    Changing meters-let’s play!
    2020
  • Maria Medby Tollefsen :
    Takt og tone, tone og takt
    Podium. FOU-magasin fra Universitetet i Tromsø, Det kunstfaglige fakultet 2020
  • Maria Medby Tollefsen :
    Digitale løsninger på didaktisk-metodiske utfordringer i hørelæreundervisning
    2019
  • Maria Medby Tollefsen :
    En masterplan
    2019
  • Maria Medby Tollefsen :
    Musicificium
    2018
  • Bjarne Isaksen, Michael Strobelt, Bengt Arve Haugseth, Hilde Blix, Maria Medby Tollefsen, Kristina Junttila et al.:
    The critical potential of music and performing arts education
    2017
  • Maria Medby Tollefsen :
    A critical-pedagogical perspective on digital learning resources in higher music education
    2017
  • Maria Medby Tollefsen :
    Musicificium
    2017
  • Maria Medby Tollefsen :
    Notekyndighet-med gehøret i behold
    2017
  • Maria Medby Tollefsen :
    Presentasjon av FoU-arbeidet Harmoniske vendinger
    2016
  • Maria Medby Tollefsen :
    Musikkeksempler.no
    2016
  • Maria Medby Tollefsen, Hilde Synnøve Blix :
    Læringsressurser på nett som pedagogiske verktøy
    Podium. FOU-magasin fra Universitetet i Tromsø, Det kunstfaglige fakultet 2016
  • Maria Medby Tollefsen :
    Harmoniske vendinger
    2015

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →