Conferences and outreach

2021

Vespestad, M.K., (2021). Labelling Sustainability: Exploring the sustainability of tourism marketing. ICASS X, 10th International Congress of Arctic Social Sciences, June 15-20, 2021.

Vespestad, M.K., (2021). Arctic Nature: From object to the art of experiencing. Russian in the Arctic Dialogue. Local and Global context. International PhD School. 12-20 June.

 

2019

Prebensen, N. K. (2019) Merkevarebygging - UiT. Internt seminar; 2019-10-29

Prebensen, N. K. (2019). Næringslivssummit: Oversetterutfordringer møter bestillerutfordringer. næringslivssummit - en møteplass for akademia og næringsliv; 2019-05-15.

Prebensen, N. K. (2019). Næringslivssummit.com En møteplass og en kick-off for et bredere og bedre samarbeid mellom næringslivet og Handelshøgskolen ved UiT Norges Arktiske Universitet.

Prebensen, N. K. (2019) Sustainable tourism Marketing. Advances in Tourism Marketing Conference (ATMC); 2019-09-04 - 2019-09-07

Smørvik, K. K. & Vespestad, M. K. (2019) Co-creation experiences: A new practice in higher education? 5th ICRTEL 2019 - International Conference on Research in Teaching, Education & Learning; 2019-05-01 - 2019-05-02 

Smørvik, K. K. & Vespestad, M. K. (2019). Opplevelse i sentrum. Harstad Tidende 2019 s. 16 

Smørvik, K. K. & Vespestad, M. K. (2019) Opplevelsesøkonomi - vår nye vekstnæring? Handelshøgskolen ved UIT 10 år; 2019-10-01

Smørvik, K. K. & Vespestad, M. K. (2019). Turistfiske. NRK [Radio] 2019-12-09

Vespestad, M. K. Samarbeid på tvers i Nord. Harstad Tidende, Jubileumsavis Handelshøgskolen UIT 10 år [Avis] 2019-09-28

Vespestad, M. K. & Smørvik, K. K. (2019). Black Friday - best å bare tilby billigst eller bedre å bli best? Nordlys 2019

 

2018

Bertheussen, B. A. & Xie, J. (2018). Eksplosiv Airbnb-vekst i Tromsø [Kronikk]. Nordlys 2018

Smørvik, K. K. (2018). En by med voksesmerter. Harstad Tidende 2018

Smørvik, K. K. (2018). Exchange possibilities: UiT The Arctic University of Norway, School of Business and Economics. Information meeting - mobility and exchange possibilities; 2018-10-24 

Smørvik, K. K. (2018). Fra sentrumsdød til sentrumsglød: Om by- og destinasjonsutvikling. Jubileumsfrokost og næringslivsmøte; 2018-10-26

Smørvik, K. K. (2018). Turisters opplevelsesskaping: Om opplevelseskonseptet. Forprosjekt: Opplevelsessenter på Lapphaugen; 2018-05-31

Tveteraas, S. Landazuri; Bergesen, O., Xie, J. (2018). The elusive innovation activity in tourism. Nordic Symposium of Hospitality and Tourism; 2018-09-24 - 2018-09-26

Vespestad, M. K. & Smørvik, K. K (2018). Co-creation as a tool to overcome cross-cultural differences in educational experiences?. The 2nd Lisbon International Conference on Social Science & Humanities (ICSSH); 2018-05-21 - 2018-05-22 

Vespestad, M. K. (2018). Empowered by experiences - An experience economy perspective. The 2nd Lisbon International Conference on Social Science & Humanities (ICSSH); 2018-05-21 - 2018-05-22

Vespestad, M. K. & Smørvik, K. K. (2018) Co-creating cross-border learning experiences. Sommerkonferanse UIT handelshøgskolen; 2018-06-13 - 2018-06-14

Xie, J., Tveteraas, S. Landazuri. The birth of a tourism nation. Nordic Symposium of Hospitality and Tourism; 2018-09-24 - 2018-09-26

Prebensen, N. K. (2017). Boklansering: Fra ide til suksess. Boklansering - Seminar; 2017-11-25

Prebensen, N. K. (2017). Samskaping av verdier. Næringslivsseminar; 2017-01-11

Prebensen, N. K. (2017). Verdidrivere i lokalsamfunnet. foredrag for It partner i fbm strategiseminar; 2017-01-18 - 2017-01-19

Prebensen, N. K., Solem, B., Apenes, A., Brekke, T. Service innovation in a technology based firm. Bottlenecks that prevent customer orientation. Frontiers in service; 2017-06-22 - 2017-06-25

Vespestad, M. K., Thesis writing and Research Methodology (2017). Winterschool, Travel and Tourism Management, Tornio, Lapin AMK, 13-17 March.

Vespestad, M.K. Tourism Mangement and research (2017), Winterschool, Travel and Tourism Management, Tornio, Lapin AMK 13-17 March.