Carola Babette Kleemann,
Anne Myrstad
:
Etisk design ved barns bruk av GoPro-teknologi i barnehageforskning
Pernille Elisabeth Bartnæs,
Anne Myrstad
:
Knowing-with-snow in an outdoor Kindergarten
Journal for Research in Arts and Sports Education 2022
ARKIV /
DOI
Anne Myrstad,
Carola Kleemann
:
Visualizing a Common World of Entanglement
through Multiple Viewpoints.
Visuality Design in and for Education
Video Journal of Education and Pedagogy 2022
ARKIV /
DOI
Veronica Bergan,
Anne Myrstad
:
Samiske tematikker i barnehagens friluftsliv og bruk av natur
Cappelen Damm Akademisk 2022
Anne Myrstad
:
Samiske perspektiver i en barnehages hverdagsliv
Cappelen Damm Akademisk 2021
Elin Eriksen Ødegaard,
Anne Myrstad
:
Visualising epistemological perspectives: Using symbols and metaphors to research sustainability
Video Journal of Education and Pedagogy 2020
ARKIV /
DOI
Anne Myrstad,
Abigail Hackett,
Pernille Elisabeth Bartnæs
:
Lines in the snow; minor paths in the search for early childhood education for planatary wellbeing
Global Studies of Childhood 2020
ARKIV /
DOI
Anne Myrstad,
Toril Sverdrup
:
De yngste barna som vegfarere i barnehagen
Nordisk barnehageforskning 2019
ARKIV /
DOI
Anne Myrstad
:
Å bebo verden ved å bevege seg gjennom den
Fagbokforlaget 2018
Anne Myrstad,
Toril Sverdrup
:
Barn som vegfarere i et værlandskap
Fagbokforlaget 2018
Toril Sverdrup,
Anne Myrstad
:
Å skape handlingsrom for de yngste barnehagebarna
Gyldendal Akademisk 2017
Anne Myrstad,
Toril Sverdrup
:
Første-fots-erfaringer gjennom vandring - de yngste barnas samspill med omgivelsene i barnehagen
Fagbokforlaget 2016
Anne Myrstad
:
Å lære i og med verden- teoretiske og metodologiske innganger i utforsking av bærekraftige praksiser i barnehagen
2024
Liv Torunn Grindheim,
Jorunn Spord Borgen,
Johanna Birkeland,
Tiri Bergesen Schei,
Elin Eriksen Ødegaard,
Alicja R. Sadownik
et al.:
Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforksning
2024
Carola Kleemann,
Anne Myrstad
:
Barnehagebarns multisanselige møter med samiskinspirerte lekeinstallasjoner
2023
Abigail Hackett,
Anne Myrstad
:
Towards a methodology of place in ethnographic research with children
2023
Anne Myrstad,
Carola Babette Kleemann
:
Indigensiering av en barnehages uterom - et casestudie fra en barnehage i et urbant område
2023
Veronica Bergan,
Greta Heim,
Anne Myrstad
:
Sami culture as an interdisciplinary topic in early childhood teacher education
2022
Anne Myrstad,
Abigail Hackett
:
Lines in the snow: encountering mutual relations
2022
Carola Kleemann,
Anne Myrstad
:
Key - note: Local arctic practices. Outdoors in Coastal Sámi kindergarten
2022
Helge Habbestad,
Betty Steinsvik,
Veronica Bergan,
Anne Myrstad,
Siri Sollied Madsen,
Marit L Sundelin
et al.:
Nøkkelkompetanse i utdanningen
Helge Habbestad,
Betty Steinsvik,
Veronica Bergan,
Anne Myrstad,
Siri Sollied Madsen,
Marit Sundelin
et al.:
Lovverket for barnehagene må endres
Pernille Elisabeth Bartnæs,
Anne Myrstad
:
Vet du ka en snøkrystall smake? - om utforskende pedagogikk i barnehagen
2022
Veronica Bergan,
Anne Myrstad
:
Sami educators' perspectives on outdoor life in kindergarten
2022
Carola Kleemann,
Anne Myrstad
:
Landscape practices in a coastal Sami kindergarten department
2022
Carola Kleemann,
Anne Myrstad
:
Visualizing different voices in a community of practice
2021
Anne Myrstad
:
Bålet min venn - samiske perspektiver i en barnehages hverdagsliv
2021
Veronica Bergan,
Anne Myrstad
:
Samiske perspektiver i natur og friluftsliv i barnehagen
2021
Anne Myrstad
:
Child-Place relations and sustainability in early childhood education
2020
Anne Myrstad,
Abigail Hackett
:
Lines in the snow; minor paths in the search for sustainability early childhood education
2019
Elin Eriksen Ødegaard,
Anne Myrstad
:
Visualising epistemological perspectives - a case of the web-banner of KINDknow - Kindergarten Knowledge Center for Research on Diversity and Sustainable Futures
2019
Anne Myrstad,
Pernille Elisabeth Bartnæs,
Estrdahl Hannah
:
Livet rundt lavvoen
2019
Pernille Elisabeth Bartnæs,
Anne Myrstad
:
Lek i et skiftende snølandskap
2019
Kjetil Børhaug,
Marit Bøe,
Helene Berntsen Brennås,
Hege Fimreite,
Anton Havnes,
Øivind Hornslien
et al.:
Barnehagelærerrollen - I dag og i fremtiden (kort versjon)
Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg 2019
FULLTEKST
Anne Myrstad
:
Blikk for vandring - de yngste barnas vandring som fenomen og metodologisk tilnærmimng
2018
Anne Myrstad,
Toril Sverdrup,
Mai Brit Helgesen
:
Innledning: Barn skaper sted - sted skaper barn
Fagbokforlaget 2018
Utdanning/Forskning Kunnskapsdepartementet,
Kjetil Børhaug,
Marit Bøe,
Helen Berntsen Brennås,
Hege Fimreite,
Anton Havnes
et al.:
Barnehagelærerrollen i et profesjonsperspektiv – et kunnskapsgrunnlag
Anne Myrstad
:
Relasjoner i omgivelsene - vilkår for barns oppnåelse av agentskap
Barnehagefolk 2018
Toril Sverdrup,
Anne Myrstad
:
Children as Wayfarers in the Weather-world
2018
Toril Sverdrup,
Anne Myrstad
:
De yngste barnas vegfaring i et værlandskap
2017
Anne Myrstad
:
Samisk i barnehagen
2017
Toril Sverdrup,
Anne Myrstad
:
Vegfaring - de yngste barnehagebarnas steds- og meningsskaping gjennom vandring
2017
Anne Myrstad
:
De yngste barnas vegfaring i et værlandskap
2017
Toril Sverdrup,
Anne Myrstad
:
Blikk på de minste barna i barnehagen og i praksisopplæringa.
2016
Toril Sverdrup,
Anne Myrstad
:
Blikk for barn - blikk for forskningsresultater
2016
Toril Sverdrup,
Anne Myrstad
:
"Rom for vandring"
2016
Toril Sverdrup,
Anne Myrstad
:
"Rom for vandring"
2016
Toril Sverdrup,
Anne Myrstad
:
Rom for vandring - de yngste barnas samspill med omgivelsene i barnehagen
2015
Toril Sverdrup,
Anne Myrstad
:
Rom for vandring - de yngste barnas samspill med omgivelsene i barnehagen
2015