Presentasjoner
Her finner du presentasjonene fra veiledningskonferansen
Det er frivillig for hver innleggsholder om de vil dele presentasjonen sin. Om flere kommer inn vil de legges ut fortløpende her.
Dag 1
Plenum
Eva Bjerkholt (USN/HINN) - Profesjonsveiledning og bærekraftig overgang mellom utdanning og yrke.
Parallellsesjon 1
Symposium P1: Observasjon og feedback med digital støtte
1. Petter Mathisen. Medforfattere: Stein Erik Skaar. Martin Gaustad - UiA.
VR360 – observasjonsbasert veiledning på «steroider»?
2. Ingvild Bergan og Johan Kristian Andersen - UiA.
Utvikling av veilederkompetanse med bruk av Virtual Reality og 360°-video
3. Tor-Egil Nilsen - UiT Norges arktiske universitet.
Bedre digital feedback i praksisveiledningen
Paper P1 A:
2. Line Mastad - UiA.
Hva vektlegger lærerutdannere i praksisfeltet i sitt møte med lærerstudentene?
3. Marianne Sandvik Tveitnes. Mette Irene Hvalby – UIS.
Veiledning av nyutdannede nytilsatte lærere i en inkluderende skole. Utfordringer og muligheter.
Paper P1 B:
1. Heidi Østland Vala. Liv Torunn Eik. Medforfatter: Anna Rigmor Moxnes - USN
Å holde liv i gløden. Hvordan skriver veiledningsstudenter fram sine læringsprosesser i eksamenstekster?
2. Elin Birkeland Markestad. Espen Braathen. Ragnhild Tveit Sekse. Trygve Aase - VID vitenskapelig høgskole.
Et prosjekt om veiledning mellom studenter i veilederutdanning og helsefagarbeidere.
3. Magne Skibsted Jensen. Geir Luthen - HIOF
Kunnskapsmegling i tverrprofesjonelle veiledningsmøter – å bevege seg på «tynn is».
Rundebord P1 A:
1. Even Elias Edvardsen - UiT Norges arktiske universitet.
Et glimt inn i spåkula - teknologiens rolle i fremtidens profesjonsveiledning, hva gjør vi annerledes om 15 år?
2. Alix Young Vik. Anne Rønneberg. Anne Møystad. Sukhdeep Kaur. Dagfinn Bergsaker. Tone Dyrdal Solbrekke - UiO.
Løpende skikkethetsvurdering – systematisk underveisvurdering av tannlege- og tannpleierstudenter ved UiO
Rundebord P1 B:
Thomas Hasvold - Bardufoss videregående skole og Inger Merethe Hansen - UiT Norges arktiske universitet.
Hvordan bidra til økt prioritering og høyning av kvalitet i veiledning for nyutdannede i den videregående skolen?
Parallellsesjon 2
Symposium P2: Utvikling av Profesjonelle Veiledere (UPV): Pilotstudium av kvaliteter i veilederutdanninger
Eva Bjerkholt – USN/HINN, Heidi Østland Vala. Lene Joensen Kjær - USN, Arnhild Blystad, Linn Terese Bern, Susanne Jonsson - HINN, Inger Merethe Hansen og Kirsti Sivertsen Worum – UiT Norges arktiske universitet
Problemstillinger: Hvordan erfarer studentene sine læringsprosesser i studiet? Hvordan beskriver studentene sitt læringsutbytte? Hvordan vurderer studentene at studiet innhold og arbeidsformer har bidratt i deres læring?
Paper P2 A:
1. Kari Wallem Bøe - UiT Norges arktiske universitet
Fra plan til reflektert praksis? Arbeid med rammeplanen gjennom faglig veiledning og kollektiv refleksjon
Paper P2 B:
Ingen presentasjoner delt.
Rundebord P2:
Ingen presentasjoner delt.
Dag 2
Plenum
Parallellsesjon 3
Symposium P3: Partnership for Sustainable Transition from Teacher Education to Profession: Becoming a Professional Teacher (STEP)
Eva Bjerkholt. Knut-Rune Olsen. Heidi Gilberg. Tonje Harbek Brokke - USN, Yngve Antonsen - UiT Norges arktiske universitet, Sissel Havre – Utdanningsforbundet og Jorun Sandsmark - KS:
Problemstilling: Hvilke forventinger har studentene og deres framtidige kolleger, skoleledere og eiere til de nyutdannede lærernes mestring av utfordringene i skolen?
Paper P3 A:
2. Janne Madsen. Bjarne Isaksen. Ronny Johansen. Siv Svendsen - USN
Kollaborativ veiledning på masteroppgavene i lærerutdanningen.
Paper P3 B:
1. Kaare Skagen - OsloMet
Veiledning på ferdigheter i norske veiledningstradisjoner
2. Hilde Madsø Jacobsen. Ruth Jensen. Eli Lejonberg - UiO
Idéer om veiledning av nyutdannede lærere i styringsdokumenter
Rundebord P3:
Ingen presentasjoner delt.