[LØST] Problem med Scanning og sending av e-post - 13.12.16


Oppdatering 13:30
-Problemet med scanning skal nå være løst

Oppdatering 11:45

- Problemet med utgående e-post er nå løst.

- Problemet med scanning er fortsatt under feilsøking


Det er flere som rapporterer inn at det er problemer med å sende scannede dokumenter til e-post samt at e-post man sender til eksterne parter ikke blir levert.

Hvem er berørt av disse feilene?

Alle ansatte ved UiT kan oppleve disse problemene så lenge feilen vedvarer

Problemet med å sende scannede dokumenter til e-post

Det som skjer er at e-posten fra scanneren blir lagt i "Junk" folderen i Outlook samt at vedlegget blir fjernet. Grunnen til at dette skjer er at e-posttjenesten tror at vedlegget er skadelig. Dette kanm henge sammen med at reglene for uønskede vedlegg er satt for strengt. 

Problemet med e-post som ikke blir levert til eksterne

Set som skjer er at man får en e-post i retur. Denne e-posten sier:

"Remote Server returned '554 5.7.1 Message refused by Content Profile check. This email from 129.242.11.137 has been rejected. The email message contains sensitive contents."

Denne meldingen kan man få uavhengig av om det er noen vedlegg i e-posten man har sendt. Igjen ser det ut til å henge sammen med sikkerhetsinstillingene for uønsket e-post på server.

ITA jobber med problemet. Denne driftsmeldingen vil bli oppdatert.


Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:

Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT norges arktiske universitet
Hjemmeside: http://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544

Målgruppe: Employees
Opprettet: 13.12.16 11:39
Sist oppdatert: 13.12.16 13:28