Prof. em. Jon Hellesnes, Toleranse versus einsretting

Academia Borealis, Nord-Norges Vitenskapsakademi, inviterer til foredrag ved prof. em. Jon Hellesnes ved Institutt for filosofi og førstesemesterstudier ved Universitetet i Tromsø, Norges arktiske universitet.

TOLERANSE VERSUS EINSRETTING
Eit stadig like aktuelt tema i politisk filosofi.

Bak prinsippet om toleranse ligg det ein sterk intellektuell innsats basert på tunge erfaringar. Blant dei som har påverka utviklinga på dette feltet, er liberale politiske filosofar så som Benedict de Spinoza, John Locke, Kant, Constant, Tocqueville og John Stuart Mill, for å nemne nokre av dei viktigaste. Bakgrunnen for innsatsen deira var blant anna dei europeiske religionskrigane på 1500- og 1600-talet. Det å avfeie teoriane om toleranse som liberalt prat eller som filosofisk flisespikkeri er å demonstrere ei naiv tru på at moderne samfunn har løyst problemet som menneska har streva med ned gjennom tida. Problemet om fredeleg sameksistens mellom menneske med ulike livssyn og med ulike politiske grunnoppfatningar.

Foredraget holdes i Rotunden på Norges arktiske universitetsmuseum tirsdag 28. mars klokka 19:00. Etter foredraget blir det spørsmål og debatt.

Gratis inngang og åpent for alle interesserte. I kaféen blir det salg av vin, øl og alkoholfritt.

Velkommen!

Arrangør: Academia Borealis, Nord-Norges Vitenskapsakademi
Foto: Kim E. Andreassen, UiB

When: 28.03.23 at 19.00–20.45