Inspirasjonslunsj for jusstudenter: Hva vil det si å forske på juss?

Har du noen gang lurt på hva vi jobber med på fakultetet når vi ikke underviser? Lurer du på hva det vil si å forske på juss? Da bør du bli med oss på inspirasjonslunsj! Fakultetet spanderer lunsj til alle påmeldte!

Et maleri av studenter som spiser og koser seg på et seminar.
Til illustrasjon, så kjekt blir det! Foto: Dall-E 2

Vi vil gi deg inspirasjon til masteroppgaven, nyttige tips om hvordan man starter et forskningsprosjekt, og et innblikk i forskerhverdagen. Vi vil også ha korte, populærvitenskapelige presentasjoner fra noen av våre forskere.

Og det beste av alt - vi spanderer lunsj! Påmelding er nødvendig for å hjelpe oss med å tilpasse matbestillingen og redusere matsvinn. Husk å melde deg på her: https://nettskjema.no/a/327629

Så ta en pause fra studiene og kom og spis lunsj med oss mens du lærer om jussforskning. Seminaret er særlig interessant for studenter ved 4. og 5 avdeling, men alle studenter er velkomne, uansett studieår!

Kim-Roger Trøite vil dele sine erfaringer om å skrive en stor masteroppgave og å gå på forskerlinjen, og Crystal Ho-Yee Lam vil gi innsikt i overgangen fra å være masterstudent til å bli en stipendiat.

Videre vil du få sjansen til å høre korte, populærvitenskapelige presentasjoner fra Sverre Magnus Salvesen, Lisa Mattea Elvevold, Ingrid Solstad Andreassen og Mathias Hauglid. Sverre Magnus vil også snakke litt om skriveteori, noe som kan være nyttig for studenter når de forbereder sine master- eller PhD-prosjekter.

Christina Jensen vil gi deg en innføring i arbeidshverdagen i akademia og på fakultetet. Seminaret vil være en uformell møteplass for både studenter og ansatte, og vil gi deg en god mulighet til å stille spørsmål og få svar fra erfarne akademikere.

Seminaret holdes 27 mars kl. 10.15-12.00 på TEO H5, Rom. 5.402.

Mer informasjon finnes i fellesrommet i Canvas.

When: 27.03.23 at 10.15–12.00
Where: TEO H5, Rom. 5.402