Advent på museet – hver søndag fram til julaften

Illustrasjons-/bannerbilde for Advent på museet – hver søndag fram til julaften

Hver søndag fram til julaften inviterer vi til en ekstra hyggelig formiddag på museet. Det blir blant annet naturverksted, filmvisninger og gratiskonsert med Kvaløya Musikkforening.

SØNDAG 3. DESEMBER

Kl. 12-14: Naturlig juleverksted

Vi dekker langbordet med naturmaterialer samlet i nærområdet og inviterer store og små til å lage fantasidyr, uroer og annet inspirert av naturen ute eller utstillingen inne. Om du har naturmaterialer hjemme du vil bruke kan du ta det også med.

Små barn må være i følge med voksne.

Kl. 14-15:30: Filmvisning «Jul i Mummidalen»

Denne vinteren er ekstraordinær; Mummitrollet bestemmer seg for å holde seg våken for å utforske vinteren i stedet for å ha sin vintersøvn som vanlig. Og han finner ut at vinteren er helt annerledes enn han hadde forestilt seg... hvem er denne Julen som han hører skal komme?

Filmen vises i samarbeid med filmrommet.no.

SØNDAG 10. DESEMBER

Kl. 12-13: Naturlig juleverksted

Kl. 13-14: Gratis adventskonsert med Kvaløya Musikkforening

Nyt kjente og kjære toner når Kvaløya Musikkforening inntar Museumssalen! Du trenger ikke museumsbillett for å delta på konserten.

SØNDAG 17. DESEMBER

Kl. 12-14: Naturlig juleverksted

Små barn må være i følge med voksne.

Kl. 14-15:30: Filmvisning «Gubben og Katten - Tidenes gladeste jul»

Pettersen har lovet Findus at det skal bli den beste julen noensinne - men de har ikke hellet med seg! Findus er redd for at det ikke vil bli noen julefeiring i det hele tatt og prøver å arrangere alt på egenhånd.

Filmen vises i samarbeid med filmrommet.no.

Åpningstider

Man-fre 10-16:30