autumn
2022
PED-3022 Sosiale og emosjonelle vansker - 20 stp
Objective of the course
Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsresultat:
Kunnskapsmål:
- Kunnskap om ulike teoretiske tilnærminger til sosiale og emosjonelle vansker.
- Kunnskap om forskning tilknyttet sosiale og emosjonelle vansker.
- Kunnskap om pedagogisk og spesialpedagogiske intervensjoner.
Ferdighetsmål:
- Kunne gi rådgivning til elever, foresatte og pedagogisk personale om sosiale og emosjonelle vansker.
- Kunne planlegge og gjennomføre forebyggende tiltak for sosiale og emosjonelle vansker.
- Kunne planlegge og gjennomføre tiltak overfor barn og unge med sosiale og emosjonelle vansker.
Generell kompetanse:
- Kunne delta i den nasjonale debatten som berører sosiale og emosjonelle vansker i en pedagogisk kontekst.
- Kunne reflektere over det faglige grunnlaget samt utfordringer i valg av pedagogiske og spesialpedagogiske intervensjoner for elever med sosiale og emosjonelle vansker.
Examination
Examination: | Date: | Weighting: | Grade scale: |
---|---|---|---|
Hjemmeeksamen | 28.10.2022 09:00 (Hand out) 11.11.2022 13:00 (Hand in) |
0/1 | A–E, fail F |
Muntlig eksamen | 1/1 | A–E, fail F | |
Coursework requirements:To take an examination, the student must have passed the following coursework requirements: |
|||
Obligatorisk oppmøte | Approved – not approved | ||
Refleksjonsnotat | Approved – not approved | ||
Gruppeoppgave med muntlig fremlegg | Approved – not approved | ||
Gruppeoppgave med skriftlig presentasjon | Approved – not approved |
- Questions about the course
- E-post: studie-hsl-ilp@hjelp.uit.no
- Earlier years and semesters for this topic