Bilde av Svorken, Linda
Bilde av Svorken, Linda
PhD Candidate Department of Psychology linda.svorken@uit.no +4794432820 You can find me here

Linda Svorken


Job description

PhD double competence position in clinical psychology.

Psychologist specialist in clinical work with children and youth.

Linda Svorken combines a doctoral position with clinical work as a psychologist specialist.

Linda has a keen interest in dissemination and engages in various lectures, workshops, in addition to teaching for students in the professional psychology program. She is also a certified instructor in FIT through the International Centre for Clinical Excellence (ICCE FIT Trainer Certificate).


  • Linda Svorken :
    Opplæring og workshop i Feedback Informed Treatment (FIT) for ansatte i BUPA, UNN
    2022
  • Linda Svorken :
    Formidling av inntaksmodell i BUP for statsministeren og statsministerens kontor
    2022
  • Linda Svorken :
    Kunnsten å kommunisere med en tenåring...nå som alt skal være bra?
    2022
  • Linda Svorken :
    Presentasjon av Lavterskelteamet i Tromsø
    2022
  • Linda Svorken :
    Verdensdagen for psykisk helse 2022; Løft blikket, vi trenger hverandre
    2022
  • Linda Svorken :
    Forsnakk, teaterstykke: Som før så etter; Hva vi (ikke) snakker om når vi snakker sammen…
    Forsnakk, teater 2022
  • Linda Svorken :
    Forsnakk på Hålogaland Teater, Når det blir tre i ekteskapet.
    Forsnakk, teater 2022
  • Linda Svorken :
    Deltakelse på NRK Helgemorgen
    05. February 2022
  • Linda Svorken :
    Presentasjon av Lavterskelteamet for barn og unge i Tromsø
    2022
  • Linda Svorken :
    Presentasjon av Lavterskelteamet
    2022
  • Linda Svorken :
    Presentasjon av Lavterskelteamet
    2022
  • Linda Svorken :
    Panelsamtale: Bærekraftige løsninger på psykisk helsekrisen.
    2022
  • Linda Svorken :
    Intervju i avisa iTromsø om rask psykisk helsehjelp og Lavterskelteamet for barn og unge
    04. April 2021
  • Linda Svorken :
    Repotasje i Fontene om Lavterskelteamet i Tromsø
    07. April 2021
  • Linda Svorken :
    Presentasjon av Lavterskelteam for barn og unge i Tromsø for Barneombudet
    2021
  • Linda Svorken :
    Creating a Feedback Culture: How to let the patient´s voice be the guideline for therapeutic interventions?
    2021
  • Linda Svorken :
    Barn og unge i koronaens tid
    2021
  • Linda Svorken :
    Reklamefilm for psykologyrket i UNN
    2021
  • Linda Svorken :
    Barn og unge under og etter en pandemi, "Følg opp". Foredrag på markeringa for videregående skoler ifbm Verdensdagen for psykisk helse
    2021
  • Linda Svorken :
    Kunsten å kommunisere med en tenåring
    2020
  • Linda Svorken :
    Verdensdagen for psykisk helse 2020: Spør mer!
    2020
  • Linda Svorken :
    "Gi tid", Verdensdagen for psykisk helse 2019
    2019

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →


    Research interests

    Linda Svorken has a PhD project that evaluates the use of feedback tools in Feedback Informed Treatment (FIT) as part of regular treatment for children and youth in the Child and Adolescent Mental Health Services (BUP) and the Low-Threshold Team (Lavterskelteamet) in Tromsø. The project combines qualitative and quantitative methods, with a focus on children and youths' own experiences gathered through individual, semi-structured interviews.

    The main supervisor for the PhD project is Associate Professor and Psychologist Specialist Toril Sørheim Nilsen at UiT, Department of Psychology. Co-supervisors are Professor Geir Fagerjord Lorem at UiT, Department of Psychology, and PhD and Psychologist Specialist Børge I. Mathiassen at the Child and Adolescent Psychiatric Department (BUPA) at UNN in Tromsø.

    Teaching

    Teaching is not part of the PhD position at UiT.

    Due to specific expertise in Feedback Informed Treatment (FIT) and Deliberate Practice, she conducts workshops and teaches on these topics in the professional psychology program. She also serves as a seminar teacher for qualitative methods for psychology students.